Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, έδωσε διευκρινίσεις για τα SMS και τις μετακινήσεις εν μέσω καραντίνας, τονίζοντας ότι το 13033 είναι ένα εργαλείο που αποφασίστηκε να δοθεί για να βοηθήσει στην τήρηση των μέτρων και δεν κρατούνται στοιχεία από τα μηνύματα που αποστέλλουν οι πολίτες.
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, έδωσε διευκρινίσεις για τα SMS και τις μετακινήσεις εν μέσω καραντίνας, τονίζοντας ότι το 13033 είναι ένα εργαλείο που αποφασίστηκε να δοθεί για να βοηθήσει στην τήρηση των μέτρων και δεν κρατούνται στοιχεία από τα μηνύματα που αποστέλλουν οι πολίτες.
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι θα έρθει σύντομα ηλεκτρονική εφαρμογή (application) που θα πλαισιώσει την διαδικασία για τις επιτρεπόμενες μετακινήσεις, καθιστώντας την ακόμη πιο φιλική προς τον χρήστη.
«Κανένα προσωπικό στοιχείο, κανενός πολίτη, ούτε καν συγκεντρωτικά στοιχεία δεν έχουμε ανά κατηγορία έκτακτης μετακίνησης» ανέφερε ο κ. Ζαριφόπουλος. «Το μόνο που βλέπουμε είναι το σύνολο των μηνυμάτων στο 13033 και πώς αυτά έρχονται μέσα στην ημέρα».
Αναφερόμενος σε αριθμούς, τόνισε ότι στο πρώτο κύμα της πανδημίας, στην καραντίνα του Μαρτίου – Απριλίου, ο μέσος όρος αποστολής μηνυμάτων ήταν 2,6 εκατομμύρια την ημέρα, ενώ τις πρώτες ημέρες του δεύτερου κύματος, είχαμε πολύ περισσότερα μηνύματα, καθώς εστάλησαν πάνω από 4 εκατομμύρια μηνύματα την ημέρα κατά μέσο όρο.
«Ωστόσο, υπήρχαν και περισσότεροι λόγοι μετακίνησης», ανέφερε ο κ. Ζαριφόπουλος, υπενθυμίζοντας ότι τα Δημοτικά, τα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί λειτουργούσαν κανονικά σε αντίθεση με την πρώτη καραντίνα, «άρα δεν μπορεί να γίνει σύγκριση ανάμεσα στις δύο περιόδους».
Εξάλλου, ο αριθμός των sms δεν είναι πάντα ενδεικτικός,σημείωσε, καθώς οι πολίτες έχουν και εναλλακτικούς τρόπους για την υποβολή στοιχείων για τις μετακινήσεις τους, όπως τη συμπλήρωση της ειδικής φόρμας.
Σε ερώτηση για το αν η κυβέρνηση επεξεργάζεται σενάρια για «κόφτη» στα sms ή για επιβολή χρονικών περιορισμών στις μετακινήσεις, τόνισε την σημασία της ατομικής ευθύνης και υπογράμμισε πως «ποτέ δεν έπεσε στο τραπέζι το θέμα του «κόφτη». Άλλωστε δεν έχει νόημα να βάλουμε «κόφτη» στα μηνύματα τη στιγμή που υπάρχουν οι εναλλακτικές μέθοδοι της ειδικής φόρμας και της συμπλήρωσης στοιχείων σε κόλλα χαρτί».
Σχετικά με το αν υπάρχει περίπτωση αλλαγών στις έξι κατηγορίες που προβλέπονται, απάντησε ότι κάτι τέτοιο θα αποφασιζόταν με υπόδειξη της Πολιτικής Προστασίας κατόπιν συνεννόησης με τους ειδικούς. «Η φόρμα για την μετακίνηση των πολιτών παραμένει σε ισχύ όπως είναι».
Πάντως, ήδη έχουν μειωθεί οι λόγοι μετακίνησης μετά την εφαρμογή του μέτρου απαγόρευσης κυκλοφορίας από τις 21:00 έως τις 05:00 το πρωί, διάστημα κατά το οποίο επιτρέπονται μετακινήσεις μόνο για συγκεκριμένους λόγους.
Ως προς τον χρόνο των μετακινήσεων, ο κ. Ζαριφόπουλος ανέδειξε τις πολύ διαφορετικές συνθήκες που υπάρχουν ανά την επικράτεια. «Διαφορετικός χρόνος απαιτείται για την μετακίνηση κάποιου προς ένα σούπερ μάρκετ στην πόλη και άλλους χρόνους μπορεί να χρειαστεί κάποιος που ζει για παράδειγμα στην περιφέρεια σε ένα απομονωμένο χωριό, συνεπώς είναι και θέμα κοινής λογικής κατά τη διάρκεια των ελέγχων που γίνονται να διαπιστώνεται αν υπάρχει λόγος μετακίνησης ή όχι».
Τέλος, μιλώντας στον ΑΝΤ1, προανήγγειλε ότι θα έρθει σύντομα ηλεκτρονική εφαρμογή (application) που θα πλαισιώσει την διαδικασία για τις επιτρεπόμενες μετακινήσεις, καθιστώντας την ακόμη πιο φιλική προς τον χρήστη.