Όπως αναφέρουν τα dikaiologitika.gr., σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ, τα σημαντικότερα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας έχουν ως εξής:
- Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα ανήλθαν στα 137,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας οριακή άνοδο 0,2% έναντι 137,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2020.
- Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν οριακά κατά 0,2% σε ετήσια βάση σε 96,7 εκατ. ευρώ έναντι 96,9 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2020.
- Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 40,9 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 3,9% έναντι 39,3 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020 – αύξηση που οφείλεται στην θετική επίδραση από την εφαρμογή του νέου φορολογικού συντελεστή για τον Όμιλο και την εταιρεία.
- Οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 25,3% και διαμορφώθηκαν στα 153,7 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με την πρόοδο των βασικών έργων που είναι σε εξέλιξη επισημαίνονται τα εξής:
1. Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής, προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ: Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες βυθού. Έχει ξεκινήσει η παραγωγή των καλωδιακών τμημάτων. Καθώς και του εξοπλισμού των Σταθμών Μετατροπής, ενώ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες εγκατάστασης καλωδιακών τμημάτων στην πλευρά της Αττικής. Μέχρι το τέλος του 2021 θα προχωρήσει η εγκατάσταση των υποβρύχιων καλωδίων οπτικών ινών. Η ηλέκτριση του έργου αναμένεται το 2023.
2. Διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου: Ολοκληρώθηκε τον Μάιο και τέθηκε σε λειτουργία στις 3 Ιουλίου 2021.
3. Ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων: Η Δ’ Φάση (διασύνδεση Σαντορίνης, Μήλου, Φολεγάνδρου και Σερίφου με την Νάξο) έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και θα λάβει χρηματοδότηση 165 εκ. ευρώ. Μέσα στον Σεπτέμβριο προβλέπεται να υπογραφούν οι συμβάσεις με τους αναδόχους της διασύνδεσης Σαντορίνης με την Νάξο, ενώ στις αρχές Οκτωβρίου θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τα υπόλοιπα νησιά των νοτιοδυτικών Κυκλάδων, την Φολέγανδρο, την Μήλο και την Σέριφο. Στις 14 Σεπτεμβρίου ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τον υποσταθμό Σαντορίνης με αναδόχους την Damco Energy και την Xian Electric και τίμημα 30 εκατ. ευρώ.
4. Επέκταση του Συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο: Στο έργο διασύνδεσης του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Αχελώου – Διστόμου εκκρεμεί η τοποθέτηση δύο πυλώνων στα Καλάβρυτα.
5. Ανατολικός Διάδρομος: Μέχρι το τέλος του 2021 ολοκληρώνεται η γραμμή Μεγαλόπολη-Κόρινθος και το νέο ΚΥΤ Κορίνθου. Ενώ η νέα γραμμή Κόρινθος-ΚΥΤ Κουμουνδούρου, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024.
6. Αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου: Το έργο ανακατασκευής του ΚΥΤ Κουμουνδούρου συμβασιοποιήθηκε στις 6 Μαΐου, έναντι τιμήματος 45.759.256 ευρώ. Μαζί με τη Γ.Μ. Κόρινθος-Κουμουνδούρος, έχει ενταχθεί για συγχρηματοδότηση ύψους 30 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ως προς τις διεθνείς διασυνδέσεις, προκηρύσσεται άμεσα ο διαγωνισμός για το ελληνικό τμήμα της δεύτερης διασύνδεσης Ελλάδας-Βουλγαρίας. Υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας με την Terna για τη δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας. Ενώ οι Διαχειριστές Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας, εξετάζουν την αναβάθμιση της γραμμής που συνδέει τις δύο χώρες.
Εξάλλου, δημοσιοποιήθηκε η πρόθεση δημιουργίας υποβρυχίου καλωδίου για την σύνδεση της Αιγύπτου με την Ελλάδα από τους Διαχειριστές των δύο χωρών. Με σκοπό την πρόσβαση των μεγάλων φωτοβολταϊκών πάρκων της Β. Αφρικής στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.