Σε χρόνο δύο ημέρες, 23 ώρες και 54 λεπτά, το ιταλικό «Atalanta II», ένα πανέμορφο Farr 70, πήρε την «κανονιά» κάτω από τον Ναό του Ποσειδώνα, στον διεθνή ιστιοπλοϊκό αγώνα «AEGEAN 600», που διοργανώνει ο Πανελλήνιος Όμιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης με συνδιοργανωτή την Περιφέρεια Αττικής. Οι Ιταλοί κατέκτησαν το τρόπαιο του Line Honours ενώ ο αγώνας για τα υπόλοιπα σκάφη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Το «Atalanta II» ξεχώρισε σχεδόν από την αρχή του αγώνα. Διαθέτει ένα εξαιρετικά έμπειρο πλήρωμα με συμμετοχές και διακρίσεις και σε άλλες διοργανώσεις, όπως ο αγώνας 600 ναυτικών μιλίων της Μάλτας «Rolex Middle Sea Race». Ο ιδιοκτήτης του είναι ο μεγαλοεπιχειρηματίας Κάρλο Αλεσάντρο Πούρι Νέγκρι, ο οποίος πήρε μέρος στον αγώνα και τις περισσότερες ώρες της διαδρομής ήταν στο τιμόνι του σκάφους του. Κυβερνήτης είναι ο Φραντσέσκο ντε Άντζελις, ένας από τους πιο έμπειρους ιστιοπλόους της ανοικτής θάλασσας στον κόσμο.
«Περάσαμε φανταστικά. Η διαδρομή ήταν υπέροχη. Ο navigator (πλοηγός) δεν κοιμήθηκε σχεδόν καθόλου προκειμένου να υπολογίζει τις αλλαγές πορείας από τα σημεία στροφής σε κάθε νησι. Οι εικόνες από το ελληνικό τοπίο ήταν επίσης μαγευτικές. Επίσης, ο τερματισμός κάτω από τον Ναό του Ποσειδώνα ήταν κάτι που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ. Πραγματικά πρόκειται για έναν εντυπωσιακό αγώνα. Θα ξανάρθουμε και του χρόνου», δήλωσε ο Φραντσέσκο ντε Άντζελις, ο οποίος έχει στο βιογραφικό του, μεταξύ άλλων, έξι χρυσά, τρία ασημένια και ένα χάλκινο από παγκόσμια πρωταθλήματα διαφόρων κατηγοριών.
Το σκάφος που αναμένεται να τερματίσει δεύτερο είναι το «Optimum 3 – Samos Steamship» των Περικλή Λιβά και Νίκου Λάζου. Το ελληνικό ιστιοφόρο διεκδικεί θέσεις στην τριάδα στις κατηγορίες των IRC και ORC. Ο συναγωνισμός όμως είναι μεγάλος και η κατάταξη αλλάζει συνεχώς. Διεκδικητές των τροπαίων είναι και τα σουηδικό «Blur», το «Άρτεμις», στο οποίο επιβαίνουν Δανοί και Έλληνες ιστιοπλόοι, και το ρώσικο «Essex Girl».
Το αιγαιοπελαγίτικο καθαρό μελτέμι έκανε, έστω και λίγο καθυστερημένα, την εμφάνισή του και χάρισε στους αγωνιζόμενους μοναδικές στιγμές δράσης. Τα γρήγορα σκάφη που μέσα στις επόμενες ώρες θα φτάσουν στον τερματισμό ταξιδεύουν με καθαρό βοριά ενώ όσα έμειναν πίσω έχουν ανέμους από βορειοδυτικές κατευθύνσεις.