Τα ακριβά εισιτήρια, δίχως ανάλογες παροχές, καθιστούν την ακτοπλοΐα απρόσφορο μέσο για να ταξιδέψει κανείς. Κρίμα να βλέπεις άδεια γκαράζ. Γράφει ο Τάσος Φραγκούλης.
Σε μια εποχή πολύ δύσκολη οικονομικά, εξαιτίας της ακρίβειας και του πληθωρισμού, που πιέζει εισοδήματα και επιχειρήσεις, η ελληνική ακτοπλοΐα αποτέλεσε αρνητικό πρωταγωνιστή του καλοκαιριού, που σιγά-σιγά τελειώνει. Το κόστος μετακίνησης στο Αιγαίο αυξήθηκε δραματικά, με τις υπηρεσίες να μην ακολουθούν -σε καμία περίπτωση- την ίδια διαδρομή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, μία τετραμελής οικογένεια με ένα αυτοκίνητο για να πάει και γυρίζει στις Κυκλάδες, ήθελε ένα ποσό που ξεπερνούσε τα 700 ευρώ! Στο ίδιο μοτίβο και οι γραμμές της Κρήτης, που τα τελευταία χρόνια έχουν μετατραπεί από γραμμές πρότυπα, σε γραμμές με πολλά προβλήματα.
Τα οικονομικά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν εταιρίες, οι οποίες στήριξαν τη γραμμή όλα αυτά τα χρόνια, έχουν οδηγήσει σήμερα σε μονοπωλιακές καταστάσεις. Αποτέλεσμα, εκεί που τα πλοία έκαναν το δρομολόγιο σε λίγο πάνω από τις 5 ώρες, σήμερα το εκτελούν σε 9 ώρες, ενώ ξεκίνησαν και στάσεις σε άλλα κυκλαδίτικα νησιά!
Τα πλοία είναι πιο γερασμένα από κάθε άλλη φορά, ενώ τα εισιτήρια αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα. Το ίδιο εισιτήριο που πέρυσι κόστιζε λίγο κάτω από τα 500 ευρώ για Ηράκλειο, φέτος κοστίζει λίγο πάνω από 700 ευρώ.
Αυτά και άλλα πολλά, δίνουν την απάντηση σε όσους ταξίδεψαν φέτος για Κρήτη και αντίκρυσαν άδεια γκαράζ, ακόμα και τις ημέρες του Αυγούστου, που παραδοσιακά η κίνηση είναι αυξημένη.
Υ.Γ.1 Η Φωτογραφία είναι από τα δρομολόγια του Αυγούστου. Ελληνική ακτοπλοΐα 2022…
Υ.Γ.2 Είναι κρίμα η γραμμή να στηρίζεται πλέον μόνο σε αυτούς, που δεν μπορούν να μετακινηθούν με άλλο τρόπο.