Αύξηση στις τιμές της μπύρας λόγω αύξηση του ενεργειακού κόστους προαναγγέλλει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που θα επηρεάσει και την Ελλάδα.
«Δεν θα έχουν όλα τα προϊόντα και όλες οι συσκευασίες την ίδια αύξηση τιμών», εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης. Οι δηλώσεις έγιναν στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για την περίοδο 2019-2020. Διευκρίνησε πως «μέχρι στιγμής όλες οι αυξήσεις έχουν απορροφηθεί από την εταιρεία, προκειμένου να μην γίνουν αισθητές στον καταναλωτή. Δεν έχουν περάσει οι αυξήσεις στον καταναλωτή».
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως αναφέρουν τα dikaiologitika.gr προέβη σε αυξήσεις τιμών στα προϊόντα της κατά 1,5% μέσο όρο – σε επίπεδο τιμοκαταλόγου – τον περασμένο Φεβρουάριο. Από τότε δεν έχει προχωρήσει σε ανάλογες κινήσεις, παρά το γεγονός πως πρώτες ύλες κάθε είδους και υλικά συσκευασίας έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Μεγάλο ζητούμενο παραμένει η «χρυσή» ισορροπία μεταξύ των επιδόσεων της εταιρείας και των συνθηκών της αγοράς.
Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, τα προϊόντα της εταιρείας διατίθενται σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές. Η ελληνική αγορά χαρακτηρίζεται ως η πέμπτη φθηνότερη αγορά στην Ευρώπη, παρά την υψηλή φορολογία.
Ωστόσο ο ίδιος παραδέχθηκε πως έχει σημειωθεί μια αύξηση τιμών κατά 6% περίπου στους παραγωγούς με τους οποίους συνεργάζεται η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Τονίζοντας σε κάθε περίπτωση πως η εταιρεία ήταν εξαρχής υποστηρικτική προς τους συνεργάτες της.
Σε ό,τι αφορά τυχόν επίδραση των επικείμενων ανατιμήσεων στο πλέγμα προσφορών που παρέχει η εταιρεία, ο κ. Δανιηλίδης αποσαφήνισε πως η αγορά μπίρας στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική. Εξήγησε, δε, πως είναι ξεκάθαρα ζήτημα επιλογής η προώθηση προσφορών στα διάφορα προϊόντα.
Αναπροσαρμογή επενδυτικού πλάνου
Το ξέσπασμα της πανδημίας έκρινε επιτακτική την αναπροσαρμογή του τριετούς επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας. Καθώς το 2020 δεν ήταν εφικτό να γίνουν επενδύσεις, στη σκιά της μείωσης τζίρου και κερδοφορίας που επέφερε η οικονομική κρίση.
Πλέον το επενδυτικό πλάνο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για το 2019-2021 θα «κλείσει» κοντά στα 38 εκατ. ευρώ, έναντι των αρχικών σχεδίων για 43 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η εταιρεία ξεκαθαρίζει πως δεν είναι δυσαρεστημένη από τον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας και κυρίως του οικονομικού της κόστους.
Αισιοδοξία για την αγορά μπίρας το 2022
Ο κ. Δανιηλίδης δηλώνει ρεαλιστικά αισιόδοξος για το 2022, προσδοκώντας μια καλύτερη χρονιά για την αγορά μπίρας. «Σχεδιάζουμε ανάπτυξη», σημείωσε χαρακτηριστικά. Εκτιμώντας πως η δυναμική που εμφανίστηκε το 2021, μπορεί να συνεχιστεί και το επόμενο έτος.