Σε λίγες ημέρες το 2021 μας αποχαιρετά και το overfm.gr σας παρουσιάζει τα όσα έγιναν την φετινή σεζόν στην F1 η οποία τελείωσε με αρκετές αμφισβητήσεις.
Σε μερικές μέρες το 2021 θα αποτελέσει παρελθόν. Μιας χρονιάς που όταν ξεκίνησε κανείς δεν φανταζόταν ότι το τέλος θα ήταν γραμμένο από τον καλύτερο σεναριογράφο. Κανείς δεν φανταζόταν ότι εννέα μήνες αργότερα ότι οι Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν θα μάχονταν σώμα με σώμα για τον παγκόσμιο τίτλο. Το overfm.gr σας παρουσιάζει όλα τα τεκταινόμενα που συνέβησαν στους 22 αγώνες της σεζόν. Τους περισσότερους στο πρόγραμμα από καταβολής του θεσμού.
1.Μπαχρέιν (26-28/3)
Ο εναρκτήριος αγώνας μετατέθηκε στο Μπαχρέιν αντί για την Αυστραλία καθώς η βρετανική μετάλλαξη σάρωνε τον κόσμο. Ο Μάξ Φερστάπεν πήρε την πολ ποζίσιον. Στον γύρο σχηματισμού ο Σέρχιο Πέρεθ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και αναγκάστηκε να εκκινήσει από τα pit. Στην εκκίνηση ο Νίκιτα Μαζέπιν χτύπησε στην προστατευτική μπαριέρα κάτι που έφερε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αργότερα ο Πιερ Γκασλί συγκρούστηκε με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και το αυτοκίνητο ασφαλείας ήρθε εκ νέου. Στον 40ο γύρο ο Λιούις Χάμιλτον πέρασε ξανά στην κορυφή,αλλά 13 γύρους αργότερα η πρωτοπορία πέρασε ξανά στον Φερστάπεν. Ωστόσο η προσπέραση έγινε αντικανονικά και έδωσε πίσω την θέση του στον Άγγλο πολυπρωταθλητή. Ο Χάμιλτον ήταν ο μεγάλος νικητής του αγώνα με τον Βάλτερι Μπότας να κλείνει την τριάδα του βάθρου.
2.Εμίλια Ρομάνα (Ίμολα) (16-18/4)
Περίπου έναν μήνα αργότερα κι ενώ η Ελλάδα γιόρταζε το ορθόδοξο πάσχα ο μαγικός κόσμος της Φόρμουλα Ένα ταξίδεψε μέχρι το κρατίδιο του Σαν Μαρίνο και την πίστα της Ίμολα. Στην πίστα όπου 27 χρόνια πριν κόπηκε το νήμα της ζωής του Άιρτον Σένα στα 34 του χρόνια γεγονός που προκάλεσε πένθος σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την πολ ποζίσιον ισοφαρίζοντας προς ώρας τον Φερστάπεν ο οποίος την είχε κατακτήσει στον προηγούμενο αγώνα.
Σε σύγκριση με τον αγώνα του 1994 ο αγώνας έγινε σε βρόχινες συνθήκες. Το ατύχημα των Φερστάπεν και Λατιφί στην στροφή 13 έφερε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Υπό το καθεστώς αυτού ο Μικ Σουμάχερ (γιος του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή Μίκαελ) έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έσπασε την εμπρός αεροτομή του. Μετά από ένα λεπτό στην αμμοπαγίδα επανήλθε στην πίστα. Παράλληλα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού Τζόρτζ Ρασέλ και Βάλτερι Μπότας είχαν ενα τρομακτικό ατύχημα με 320 χιλιόμετρα την ώρα πράγμα που έφερε την προσωρινη διακοπή του αγώνα. Όταν ο αγώνας ξεκίνησε ξανά ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε πρώτος και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος. Δεύτερος τερμάτισε ο Χάμιλτον και τρίτος ο Νόρις
3. Πορτογαλία (30/4-2/5)
Λίγο πριν ο Μάιος μας χαιρετήσει, η Formula 1 από την βροχερή Ίμολα ταξίδεψε στην Ιβηρική χερσόνησο, συγκεκριμένα στην πίστα του Πορτιμάο. Εκεί ο Βάλτερι Μπότας πήρε την μπουκιά από το στόμα του Λιούις Χάμιλτον και πήρε την πολ ποζίσιον του αγώνα. Ωστόσο αυτό δεν συνεχίστηκε στον αγώνα καθώς ο Χάμιλτον τον προσπέρασε στον 20ο γύρο και πήρε την πρωτοπορία. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Φερστάπεν και Μπότας και την πεντάδα κλείδωσαν οι Πέρεθ και Νόρις.
4. Ισπανία (7-9/5)
Ο μαγικός κόσμος της F1 παρέμεινε στην Ιβηρική χερσόνησο και μια εβδομάδα αργότερα οι πιλότοι της Φόρμουλα Ένα ταξίδεψαν μέχρι την Καταλονία και την πίστα του Μόντ Μελό. Για τον Λιούις Χάμιλτον θα μείνει αξέχαστος αυτός ο αγώνας καθώς πήρε την 100η pole position της καριέρας του. Μόνο που παραλίγο να του έβγαινε ξινή καθώς στην εκκίνηση ο Φερστάπεν τον προσπέρασε και πήρε τα ηνία του αγώνα.
Άξιο αναφοράς είναι ότι στον έκτο γύρο έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην αναδιαμορφωμένη στροφή δέκα και εγκατέλειψε για πρώτη φορά στην καριέρα του. Όλα έδειχναν ότι ο Μαξ Φερστάπεν θα έπαιρνε μια μεγάλη νίκη, αλλά μια καθυστέρηση στα πιτς έδωσε το πάτημα στον Χάμιλτον να περάσει πρώτος και να μείνει εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα και να πάρει την τρίτη νίκη σε τέσσερις αγώνες. Η επέλαση του Άγγλου πιλότου ήταν μεγάλη στους πρώτους αγώνες. Θα ήταν το ίδιο όμως στην συνέχεια;
5. Μονακό (20-23/5)
Όσο πλησιάζαμε σιγά σιγά προς το καλοκαίρι και ο κόσμος έβγαινε σταδιακά από την λαίλαπα του κορονοϊού η F1 έγινε λίγο πιο κοσμοπολίτικη και ταξίδεψε στο Μονακό. Εκεί ο Σάρλ Λεκλέρκ πήρε την πολ ποζίσιον του αγώνα αλλά δεν την χάρηκε όσο θα ήθελε. Ένα πρόβλημα λίγο πριν την εκκίνηση του αγώνα τον ανάγκασε να αποχωρήσει. Έτσι από την πρώτη θέση εκκίνησε ο Μαξ Φερστάπεν. Στον 30ο γύρο ο Βάλτερι Μπότας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα μετά από ένα ολέθριο λάθος στην τοποθέτηση του εμπρός δεξιού ελαστικού από τους μηχανικούς της Mercedes. Την νίκη πήρε ο Φερστάπεν. Ο Κάρλος Σάινθ «χρύσωσε» το χάπι της εγκατάλειψης του Λεκλέρκ τερματίζοντας δεύτερος και τρίτος ο Νόρις ο οποίος τερμάτισε για δεύτερη φορά στη σεζόν στο βάθρο.
6. Αζερμπαϊτζάν (4-6/6)
Η μετάλλαξη Δέλτα άρχισε να κάνει δειλά δειλά την εμφάνιση της στον κόσμο. Αυτό όμως δεν εμπόδισε την ομαλή διεξαγωγή της Formula 1 όπου αυτήν την φορά πήγε μέχρι τα βάθη της Ευρώπης και την πίστα του Μπακού. Η εγκατάλειψη του Λεκλέρκ στον προηγούμενο αγώνα δεν πτόησε τον Μονεγάσκο πιλότο της Φεράρι και πήρε ξανά την pole position. Μόνο που ούτε εδώ δεν την μετουσίωσε σε νίκη. Για την ακρίβεια ήταν πρωτοπόρος του αγώνα για μόλις έναν γύρο!
Εκεί υπήρξε παρέμβαση από τις «μεγάλες» δυνάμεις με τους δύο μονομάχους του πρωταθλήματος να δίνουν την μάχη με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Μόνο που στον 30ο γύρο ο Φερστάπεν είχε βλάβη στα ελαστικά του και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Κάτι που έφερε αρχικά το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και στην συνέχεια ο αγώνας διεκόπη στον 46ο και 48ο γύρο αντίστοιχα. Ένα λάθος στα φρένα του Χάμιλτον έδωσε το πάτημα στον Πέρεθ να πάρει την εσωτερική και να περάσει στην πρώτη θέση και έμεινε εκεί ως το τέλος. Δεύτερος τερμάτισε ο Φέτελ (πρώτο βάθρο για τον Γερμανό μετά από περίπου έναν χρόνο) και τρίτος ο Γκασλί.
7. Γαλλία (18-20/6)
Κι ενώ πλέον βρισκόμασταν κοντά στην καρδιά του καλοκαιριού και ο Ιούνιος μας χαιρετήσει, ήταν η σειρά της Γαλλίας να φιλοξενήσει τον έβδομο κατά σειρά αγώνα της σεζόν. Έναν αγώνα στον οποίον ήταν κυρίαρχος ο Φερστάπεν από το πρώτο δευτερόλεπτο. Μόνο που ο Χάμιλτον αποφάσισε να του κάνει τον βίο αβίωτο καθώς είχε την πρωτοπορία σε μεγάλα κομμάτια του αγώνα. Η διαφορά μάλιστα έφτασε ακόμα και τα 18 δευτερόλεπτα! Παρόλα αυτά ο Ολλανδός πιλότος ροκάνισε την διαφορά και όχι μόνο την κάλυψε. Αλλά κατάφερε να προσπεράσει Χάμιλτον και Μπότας και να περάσει πρώτος.
Πλέον η διαφορά Χάμιλτον-Φερστάπεν ήταν 12 πόντοι και πλέον είχαν ξεκινήσει οι πρώτοι ψίθυροι για τον αν τελικά ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull θα κατάφερνε να εκθρονίσει τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Χάμιλτον. Την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Σέρχιο Πέρεθ ο οποίος με το 1-3 των «Κόκκινων Ταύρων» αύξησε την διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών στους 37 βαθμούς.
8. Στύρια (Αυστρία) (25-27/6)
Λίγο πριν φτάσουμε στον μεγάλο τελικό του Euro, η F1 στρατοπέδευσε στα αφιλόξενα βουνά της Αυστρίας και την πίστα του Σπίλμπεργκ. O Μαξ Φερστάπεν δεν θα μπορούσε να κάνει καλύτερο δώρο στην Red Bull και πήρε την δεύτερη σερί pole position στη σεζόν. Στην εκκίνηση του αγώνα υπήρξε σύγκρουση τριών μονοθεσίων στην πρώτη στροφή με συνέπεια ο Γκασλί να εγκαταλείψει. Μεγάλος νικητής ήταν ο Φερστάπεν ο οποίος πήρε την δεύτερη σερί νίκη και επέκτεινε την διαφορά στους 18 βαθμούς. Δεύτερος τερμάτισε ο Χάμιλτον και τρίτος ο Μπότας ο οποίος ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο μετά το Γκραν Πρι της Ισπανίας.
9. Αυστρία (2-4/7)
Κι ενώ το δίλημμα αν το τρόπαιο θα επέστρεφε σπίτι η θα πήγαινε στην Ρώμη πλανιόταν πάνω από την γηραιά ήπειρο, η F1 παρέμεινε στο Σπίλμπεργκ. Στην εκκίνηση του αγώνα ο Έστεμπαν Οκόν εγκατέλειψε λόγω σπασμένης ανάρτησης. Λόγω της σύγκρουσης Νόρις-Πέρεθ ο πρώτος πήρε ποινή πέντε δευτερολέπτων στον τέταρτο γύρο κι ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν μέσα. Βέβαια δεν την γλίτωσε ούτε ο Μεξικανός πιλότος της Red Bull ο οποίος πήρε ποινή εις διπλούν. Ο Φερστάπεν πήρε την τρίτη σερί νίκη στην σεζόν και πέμπτη συνολικά, και ξέφυγε στο +32 από τον Χάμιλτον. Τον Ολλανδό πλαισίωσαν στο βάθρο οι Μπότας και Νόρις.
10. Μεγάλη Βρετανία (16-18/7)
Ο αγώνας στην πίστα του Silverstone ήταν ο πρώτος με τον νεοσύστατο θεσμό του Sprint Qualyfing. Οι τρεις πρώτοι θα λάμβαναν επιπλέον πόντους οι οποίοι θα προσμετρούσαν στην τελική κατάταξη στην βαθμολογία. Ο πρώτος παίρνει τρεις βαθμούς, ο δεύτερος δύο και τρίτος έναν. Νικητής ήταν ο Λιούις Χάμιλτον ο οποίος πήρε το επιπλέον τρίποντο. Ωστόσο στην pole position εκκίνησε ο Μαξ Φερστάπεν.
Μόνο που η εκκίνηση επεφύλασσε άσχημα ξεμπερδέματα για τον «Ιπτάμενο Ολλανδό», ο οποίος συγκρούστηκε με τον Λιούις Χάμιλτον με ταχύτητα 290 χιλιομέτρων την ώρα. Με συνέπεια να αποκολληθεί το πίσω δεξιό ελαστικό και να εγκαταλείψει.
Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes πήρε ποινή δέκα δευτερολέπτων για το συμβάν την οποία εξέτισε στα πιτς. Αυτό έδωσε το πάτημα στον Λεκλέρκ να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα αλλά υπέκυψε στην επίθεση που εξαπέλυσε ο Χάμιλτον ο οποίος πήρε την νίκη στον αγώνα της πατρίδας του. Εκτός από τον Λεκλέρκ προσπέρασε τους Νόρις και Μπότας. Έτσι το πρωτάθλημα απέκτησε ενδιαφέρον μιας και η διαφορά με τον Φερστάπεν έφτασε από τους 33 στους 8 βαθμούς…
11. Ουγγαρία (30/7-1/8)
Λίγο πριν το μπρέικ του καλοκαιριού, όπως κάθε χρόνο η πίστα του Hungaroring ήταν ο τελευταίος σταθμός. Στις κατατακτήριες δοκιμές ο Χάμιλτον ήταν και πάλι κυρίαρχος. Όσον αφορά την εκκίνηση του αγώνα αυτή ήταν περίπου καταστροφική. Ο Σαρλ Λεκλέρκ έκανε λάθος εκτίμηση στα φρένα και αυτό είχε σαν συνέπεια να προκληθεί καραμπόλα που περιλάμβανε τον Νόρις, τον Μπότας, τον Λεκλέρκ, τον Πέρεθ και τον Στρολ. Tα συντρίμμια ήταν τόσα πολλά που υπήρξε καθεστώς κόκκινης σημαίας. Ο Βρετανός πιλότος ήταν ο μοναδικός που δεν μπήκε στα πιτ για να αλλάξει σε σλικ ελάστικα. Δεύτερος ήταν ο Οκόν και τρίτος ο Φέτελ καθώς ο Φερστάπεν ο οποίος είχε ατύχημα στην εκκίνηση. Ο Γάλλος πιλότος της Aston Martin πήρε την παρθενική νίκη στην καριέρα του. Παράλληλα ο Χάμιλτον πήρε προβάδισμα οκτώ βαθμών στην βαθμολογία αλλά και στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes πήρε κεφάλι δώδεκα βαθμών.
12. Βέλγιο (27-29/8)
Μετά το απαραίτητο διάλειμμα για το καλοκαίρι, ήταν η σειρά του Βελγίου. Σε έναν αγώνα-φάντασμα καθώς η διεξαγωγή του πέρασε από σαράντα κύματα. Μετά από δύο γύρους σχηματισμού η εκκίνηση καθυστέρησε κατά 25 λεπτά. Η περιορισμένη ορατότητα και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες οδήγησαν στην αναβολή του αγώνα ο οποίος διήρκησε μόλις τρεις γύρους. Κάπου εκεί δεν χωρούσε άλλη αναβολή και διεκόπη οριστικά. Οι βαθμοί απονεμήθηκαν κατά το ήμισυ με τον Φερστάπεν να κερδίζει τον αγώνα, δεύτερος ο Ράσελ και τρίτος ο Χάμιλτον. Οι ειδικές συνθήκες που επικράτησαν στο Βέλγιο είχε σαν συνέπεια η διαφορά ανάμεσα σε Χάμιλτον και Φερστάπεν να πέσει στους 3 βαθμούς.
13. Ολλανδία (3-5/9)
Η επιστροφή του Ολλανδικού Γκραν Πρι άργησε κατά έναν χρόνο καθώς η πανδημία του κορονοϊού σάρωνε και ακόμα σαρώνει, με την μετάλλαξη Δέλτα να δείχνει το πιο σκληρό της πρόσωπο. Ήταν ένας αγώνας όνειρο για τον Μαξ Φερστάπεν ο οποίος πήρε την πολ ποζίσιον και την νίκη στον αγώνα. Η διαφορά έμεινε στους 3 βαθμούς αλλά με τον Ολλανδό πρώτο και τον Χάμιλτον δεύτερο.
14. Ιταλία (10-12/9)
Μια εβδομάδα αργότερα ο μαγικός κόσμος της Φόρμουλα 1 ήρθε στον ναό της ταχύτητας και την πίστα της Μόντσα. Ο Βάλτερι Μπότας είχε κερδίσει στο sprint qualifying αλλά εκκίνησε τελευταίος λόγω αλλαγής κινητήρα. Συνεπώς από την πρώτη θέση εκκίνησε ο Φερστάπεν και οι δύο Μακλάρεν (Νόρις, Ρικιάρντο) κλείδωσαν την τριάδα. Ο αγώνας της Ιταλίας ήταν ο πρώτος στον οποίο οι δύο διεκδικητές του τίτλου Χάμιλτον και Φερστάπεν εγκατέλειψαν.
Ο Ρικιάρντο πήρε τα ηνία του αγώνα μέχρι το τέλος και πήρε νίκη μετά το Γκραν Πρι του Μονακό το 2018, και για την Μακλάρεν μετά από 9 χρόνια! Μάλιστα ο Λάντο Νόρις τερμάτισε δεύτερος πετυχαίνοντας το 1-2 μετά από 11 χρόνια. Μετά το τέλος του αγώνα επιβλήθηκε ποινή στον Σερχιο Πέρεθ ο οποίος τερμάτισε πέμπτος αντί για τρίτος. Η λαίλαπα των ποινών δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε τον Μαξ Φερστάπεν που τιμωρήθηκε με ποινή τριών θέσεων στον επόμενο αγώνα και αφαίρεση δύο βαθμών από την Super Licence.
15. Ρωσία (24-26/9)
Λίγο πριν ο Σεπτέμβριος μας αποχαιρετήσει η F1 αποφάσισε να πει…σπασίμπα σε όλους όσους συνέβαλαν στην διεξαγωγή του αγώνα στο Σότσι της Ρωσίας. Σα να μην έφτανε η ποινή των τριών θέσεων στον Φερστάπεν λόγω της σύγκρουσης με τον Χάμιλτον, ήρθε η κι άλλη ποινή. Αυτήν την φορά λόγω αλλαγής κινητήρα με συνέπεια να εκκινήσει τελευταίος. Από την πρώτη θέση εκκίνησε ο Λάντο Νόρις, δεύτερος ο Σάινθ και τρίτος Ράσελ. Ο Ισπανός είχε πολύ καλή εκκίνηση και κράτησε την θέση του, μέχρι που ξεκίνησαν οι πρώτες στάσεις στα πιτς και η πρωτοπορία άλλαξε χέρια με τον Νόρις να παίρνει τα ηνία. Όλα αυτά μέχρι τον 48ο γύρο όταν οι καιρικές συνθήκες άλλαξαν άρδην και έτσι ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την εκατοστή νίκη στην καριέρα του. Η διαφορά με τον Φερστάπεν μειώθηκε στους δύο βαθμούς.
16. Τουρκία (8-10/10)
Ο Λιούις Χάμιλτον παρόλο που πήρε την pole position στην Τουρκία πήρε ποινή δέκα θέσεων λόγω αλλαγής κινητήρα και εκκίνησε 11ος. Παρότι ο Μπότας ήταν ο μεγάλος νικητής ο Φερστάπεν πήρε και πάλι την πρωτοπορία στην βαθμολογία και όλα έδειχναν ότι ο τίτλος θα κριθεί στο τέλος. Ωστόσο υπήρχε το περιθώριο κάποιος να ξεφύγει και να πάρει άνετα τον τίτλο. Και οι δύο όμως τον ήθελαν πολύ, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Στο τέλος όμως ένας θα γευόταν το νέκταρ της επιτυχίας…
17. ΗΠΑ (22-24/10)
Και από τα βάθη της Ανατολής πάμε στην υπερδύναμη που ακούει στο όνομα Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής για τον 17ο γύρο της σεζόν. Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής του αγώνα ο οποίος μαζί με τον έξτρα πόντο από τον ταχύτερο γύρο που έκανε έφτασε την διαφορά στο +12. Tην τριάδα του βάθρου συμπλήρωσαν οι Χάμιλτον και Πέρεθ με τον τελευταίο να παίρνει το 200ο βάθρο στην καριέρα του.
18. Μεξικό (5-7/11)
Φερστάπεν παρόντος πάσα αρχή παυσάτω! Ο Ολλανδός πήρε την νίκη στην πίστα της πρωτεύουσας της χώρας, τρίτη σερί σε τρία χρόνια και την τρίτη που διεύρυνε την διαφορά από τον Λιούις Χάμιλτον. Ο Σέρχιο Πέρεθ έκλεισε το καρέ του βάθρου με τον Βάλτερι Μπότας να παίρνει τον έξτρα βαθμό λόγω ταχύτερου γύρου αλλά να τερματίζει εκτός δεκάδας λόγω ενός καταστροφικού πιτ στοπ που διήρκησε έντεκα δευτερόλεπτα και έτσι έχασε θέσεις.
19. Βραζιλία (12-14/11)
Μπορεί ο Χάμιλτον να πήρε την pole position του αγώνα αλλά μια τεχνική παράβαση τον απέκλεισε από τις κατατακτήριες δοκιμές. Η πέμπτη θέση που κατέκτησε στο sprint qualyfing έσωσε κάπως την κατάσταση και εκκίνησε στην δέκατη θέση καθώς πήρε ποινή πέντε θέσεων λόγω παρατυπίας στον κινητήρα. Μάλιστα πήρε την νίκη στον αγώνα παρατείνοντας την αγωνία για το ποιος θα έπαιρνε στα χέρια του το βαρύτιμο τρόπαιο του πρωταθλητή. Στα του αγώνα άξιο αναφοράς είναι το συμβάν ανάμεσα στον Λάντο Νόρις και τον Κάρλος Σάινθ. Ο πρώτος δεν γλίτωσε το κλατάρισμα. Η διαφορά των δύο διεκδικητών του τίτλου έπεσε από τους 21 στους 14 βαθμούς με τον Μπότας να κλείνει την τριάδα του βάθρου
20. Κατάρ (19-21/11)
Η κακή επιδημιολογική εικόνα που είχε η Αυστραλία εκείνη την περίοδο οδήγησε τους διοργανωτές να δώσουν στο Κατάρ το χρίσμα να διεξάγει τον αγώνα στην θέση της. Ο Χάμιλτον καθ’όλη την διάρκεια του αγώνα ήταν αλάνθαστος και πήρε την επ’αριθμόν 102 νίκη στην καριέρα του και μείωσε την διαφορά από τον Μαξ Φερστάπεν στους 8 βαθμούς. Μάλιστα ο Φερνάντο Αλόνσο ο οποίος εφάρμοσε στρατηγική μιας στάσης στα πιτ τερμάτισε στην τρίτη θέση και ανέβηκε στο βάθρο μετά από 7 ολόκληρα χρόνια. Μπότας και Λατιφί εγκατέλειψαν τον αγώνα λόγω πολλαπλών κλαταρισμάτων. Η διαφορά ανάμεσα σε Mercedes και Red Bull έπεσε στους 5 βαθμούς
21. Σαουδική Αραβία (5-7/12)
Όπως είχε προαναγγελθεί από τις αρχές του 2021 η Σαουδική Αραβία θα φιλοξενούσε για πρώτη φορά αγώνα Φόρμουλα 1. Μάλιστα υπήρξε θύελλα αντιδράσεων λόγω της πολιτικής που τηρεί η χώρα σε ότι έχει να κάνει με την ισότητα των δύο φύλων. Στο αγωνιστικό κομμάτι ο Χάμιλτον ήταν αυτός που πήρε την pole position αφήνοντας πίσω τον Βάλτερι Μπότας και τον Μαξ Φερστάπεν οι οποίοι είχαν ατύχημα στον τελευταίο γύρο πριν την λήξη των κατατακτήριων δοκιμών. Κατά τη διάρκεια της εκκίνησης του αγώνα υπήρξε καραμπόλα που περιλάμβανε τους Σουμάχερ, Πέρεθ, Μαζέπιν, Φέτελ, Ράσελ και Πέρεθ. Συμμετοχή είχαν και οι Χάμιλτον, Φερστάπεν και Τσουνόντα. Μεγάλος νικητής ήταν ο Λιούις Χάμιλτον και έτσι μαζί με τον Φερστάπεν θα πάλευαν ισόβαθμοι, πράγμα που έγινε για πρώτη φορά μετά από 45 χρόνια!
Το μεγάλο φινάλε (Άμπου Ντάμπι)
Όπως είχε αναφερθεί παραπάνω, οι δύο διεκδικητές του τίτλου θα πάλευαν επί «ίσοις» όροις καθώς τόσο ο Χάμιλτον όσο και ο Φερστάπεν ισοβαθμούσαν με 369,5 βαθμούς. Τα σενάρια έδιναν και έπαιρναν για το ποιος θα έχει στα χέρια του το τρόπαιο του πρωταθλητή. Από την μία ο Λιούις Χάμιλτον ήθελε να πάρει τον 8ο τίτλο της καριέρας του που θα τον έβαζε αυτόματα στο πάνθεον όντας ο οδηγός με τους περισσότερους τίτλους. Από την άλλη το κίνητρο του Φερστάπεν ήταν να εκθρονίσει τον Χάμιλτον μετά από επτά χρόνια παντοκρατορίας της Mercedes.
O Φερστάπεν ήταν αυτός που πήρε την πολ ποζίσιον αφήνοντας πίσω τον Χάμιλτον δεύτερο και τον Νόρις τρίτο. Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes είχε καλύτερη εκκίνηση και προσπέρασε τον Ολλανδό και ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς τον αγώνα. Λίγο αργότερα πήρε εντολή από το τεχνικό επιτελείο της Mercedes να μειώσει τον ρυθμό του και να χάσει την διαφορά που είχε πάρει. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και ο Σέρχιο Πέρεθ ο οποίος είχε κρατήσει τον Χάμιλτον σταθερά πίσω του.
Επτά γύρους πριν από το τέλος το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνιση του και συγκρούστηκε με τον Λατιφί. Αυτό έδωσε τη ευκαιρία στην Red Bull να βάλει τον Φερστάπεν στα πιτ και να έχει φρέσκα ελαστικά μέχρι το τέλος. Με έναν γύρο να απομένει για το φινάλε του αγώνα ο αλυτάρχης του αγώνα Μάικλ Μάσι έδωσε εντολή στους πέντε τελευταίους οδηγούς να περάσουν τους Χάμιλτον και Φερστάπεν. Ο δεύτερος το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο και έκανε την προσπέραση που του έδωσε τον πρώτο τίτλο της καριέρας του.
Τα μεθεόρτια του τίτλου
Μπορεί ο Φερστάπεν να πήρε τον τίτλο αλλά ξεσηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων από την πλευρά της Mercedes η οποία υπέβαλλε δύο ενστάσεις οι οποίες απορρίφθηκαν από την FIA. Έναν μήνα αργότερα η Γερμανική ομάδα απέσυρε την αμφισβήτηση της για το αποτέλεσμα του αγώνα. Ωστόσο ο νεοεκλεχθέντας πρόεδρος της FIA Μοχάμεντ Μπιν Σουλαγιέμ δήλωσε δεν θα μείνει ασυγχώρητο το ότι ο Χάμιλτον δεν παραβρέθηκε στην τελετή απονομής της Ομοσπονδίας.
Απομένουν λιγότερο από 90 μέρες για την πρώτη εκκίνηση του 2022. Και το ερώτημα είναι το εξής. Θα ξαναδούμε σεζόν όμοια με την φετινή. Η θα είναι μια κανονική σαν όλες τις άλλες; Αυτό ο χρόνος θα το δείξει