Με αποκλεισμό ή αφαίρεση βαθμών λόγω αντιαθλητικής συμπεριφοράς απειλούνται οι Μάξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον κάτι που ενδεχομένως να βάλει φωτιά στην μάχη για τον τίτλο την ερχόμενη Κυριακή στο Άμπου Ντάμπι.
Σε τρεις μέρες (12/12) ολόκληρος ο πλανήτης θα παρακολουθήσει με κομμένη την ανάσα την μάχη ανάμεσα στον Λιούις Χάμιλτον και του Μαξ Φερστάπεν στο Άμπου Ντάμπι. Αμφότεροι οι οδηγοί ισοβαθμούν στην κορυφή με 369,5 βαθμούς. Είναι η πρώτη φορά μετά το 1974 ο τίτλος θα κριθεί ανάμεσα σε δύο πιλότους οι οποίοι είναι ισόβαθμοι. Αν ανατρέξει κάποιος στο παρελθόν ο τίτλος κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα τις σεζόν 1976, 1986, 1994, 2008, 2010, 2012 και 2016.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA Μάικ Μάσι προειδοποίησε και τους δύο οδηγούς – και κυρίως τον Φερστάπεν- ότι σε περίπτωση που οι δύο πιλότοι δείξουν αντιαθλητική συμπεριφορά θα τιμωρηθούν με αποκλεισμό η αφαίρεση βαθμών. Σε αυτήν την περίπτωση ευνοείται ο Μαξ Φερστάπεν καθώς έχει 9 νίκες έναντι 8 του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον.
Τι ανέφερε ο Μάικ Μάσι
«Δεν μπορώ να ελέγξω τις πράξεις δύο μεμονωμένων ανθρώπων, μόνο εκείνοι μπορούν. Αλλά οι κανονισμοί προβλέπουν συγκεκριμένες ποινές, είτε σε τη μορφή ποινή χρόνου, είτε θέσεων στην εκκίνηση.
Επιπλέον, ο διεθνής αγωνιστικός κώδικας δίνει τη δυνατότητα στους αγωνοδίκες και επιβάλλουν ποινή αποκλεισμού ενός αγωνιζόμενου, ή να του αφαιρέσουν βαθμούς. Οπότε ναι, ο Μαξ μπορεί να δεχθεί ποινή αφαίρεσης βαθμών, όπως και κάθε ομάδα. Ελπίζουμε να μην γίνει αυτό απαραίτητο, αλλά είναι ένα από τα εργαλεία που διαθέτουμε. Θα θυμίζω σε όλες τις ομάδες και τους οδηγούς αυτές τις προϋποθέσεις».
«Ελπίζω να μην αποφασιστεί το πρωτάθλημα στην αίθουσα των αγωνοδικών, αλλά μεταξύ των δύο οδηγών στην πίστα. Είναι στο δικό τους χέρι και σε κανενός άλλου.
«Παρότι δεν θέλουν να το παραδεχθούν, γνωρίζουν βαθιά μέσα τους τι είναι νόμιμο, τι είναι δίκαιο, τι σημαίνει σκληρή αλλά δίκαιη αγωνιστική οδήγηση και τι όχι. Κάθε συμβάν πρέπει να εξετάζεται διαφορετικά. Υπάρχει μια γενική άποψη ότι εγώ είμαι υπεύθυνος για τις ποινές. Αλλά στην πραγματικότητα αυτές καθορίζονται από μια ανεξάρτητη ομάδα αγωνοδικών».
Στον αγώνα της Σαουδικής Αραβίας ο Μαξ Φερστάπεν δέχθηκε δύο ποινές. Μια ποινή πέντε δευτερολέπτων επειδή έκοψε στην πρώτη στροφή και μια 10 δευτερολέπτων επειδή φρέναρε εσκεμμένα και επικίνδυνα μπροστά στον Χάμιλτον.