RADIO

live radio icon

ΤΩΡΑ:  

overfm.gr | Formula 1 | F1: Εκτός από τους κινητήρες, θα αλλάξουν και τα μονοθέσια το 2026(;)

Η F1 το 2026 θα μπει σε ακόμη μια μεταβατική σελίδα στην ιστορία της, καθώς πέραν των νέων υβριδικών κινητήρων και την μεγάλη πιθανότητα εισόδου των Porsche και Audi, πιθανότατα θα αλλάξει και ο σχεδιασμός των μονοθεσίων.

Οι αλλαγές στους υβριδικούς κινητήρες έγιναν ώστε να γίνει πιο άμεση η σχέση και ο συσχετισμός της Formula 1 με τα αυτοκίνητα παραγωγής. Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη συντριπτική πλειοψηφία τους θα προχωρήσουν στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.

Ο εξακίλυνδρος υβδριδικός κινητήρας ( V6 Turbo) θα παραμείνει στη F1, για λόγους θεάματος. Αλλά η διεύρυνση της επιρροής του ηλεκτροκινητήρα θα συμβαδίσει με την περιβαλλοντική αλλά και οικονομική «βιωσιμότητα» και με τις επιθυμίες των κατασκευαστών.

Όμως, πέραν όλων αυτών, η F1 έκανε γνωστό τώρα ότι θα προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές. Οι οποίες μάλιστα θα αφορούν όχι μόνο την αεροδυναμική και στο σχεδιασμό των μονοθεσίων!

Οι προγραμματισμένες για το 2026

Οι αλλαγές αυτές θα έχουν κεντρικό άξονα την περαιτέρω επίτευξη του πρωταρχικού σκοπού των φετινών σχεδιαστικών αλλαγών. Ο οποίος δεν ήταν άλλος απότην βελτίωση της ικανότητας των μονοθεσίων να ακολουθούν τα προπορευόμενα ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επιχειρούν προσπεράσεις.

Ένας άλλος στόχος των σχεδιαστικών αλλαγών του 2026 θα είναι να αφαιρέσουν την έμφαση της απόδοσης των αυτοκινήτων από τον τομέα της αεροδυναμικής, για να μετατεθέι αυτή τη στις υβριδικές μονάδες ισχύος. Συγκεκριμένα, θα μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση των αυτοκινήτων, για να βελτιωθεί η αποδοτικότητα των κινητήρων και να βγουν περισσότερο στην επιφάνεια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά απόδοσής τους.

Επιπλέον, θα μειωθούν οι διαστάσεις και η μάζα των μονοθεσίων,. Επίσης θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η ασφάλεια (με ηλεκτρονικά συστήματα που βασίζονται στην ψηφιακή συνδεσιμότητα) και θα υπάρξουν περισσότερα κοινά ή και πιο απλοποιημένα εξαρτήματα, για να μειωθεί το κόστος. Τέλος, θα προωθηθεί η χρήση βιώσιμων υλικών και τεχνολογιών, με έμφαση στις δυνατότητες ανακύκλωσής τους.

Το ζήτημα της αύξησης των Sprint

Στη χθεσινή σύσκεψη της Επιτροπής F1 της FIA στο Λονδίνο, παράλληλα, συζητήθηκε και η πρόταση της κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, Liberty Media, για αύξηση των αγώνων Sprint το 2023 σε έξι (από τρεις που είναι φέτος). Aύξηση η οποία ήταν στα… σκαρία να γινόταν το 2022. Όμως «κόλλησε» στην αποτυχία εξεύρεσης λύσης μεταξύ της FIA και των ομάδων για την κάλυψη του έξτρα κόστους των αγώνων Sprint. Η οποία φυσικά πάντα θα συμπεριλαμβανόταν εντός του όριου προϋπολογισμού που έχει επιβληθεί στις τελευταίες.

Μέχρι πρόσφατα έδειχνε σχεδόν βέβαιο ότι η πρόταση των 6 Sprint θα περνούσε για το 2023. Καθώς υπήρχε η σύμφωνη γνώμη και των 10 ομάδων. Αλλά στη χθεσινή συνάντηση του Λονδίνου ναυάγησε και πάλι έπειτα από αντιρρήσεις που εξέφρασε η FIA.

Το θέμα δεν έχει λήξει βέβαια ακόμη και θα συζητηθεί σε μελλοντικές συσκέψεις της Επιτροπής F1. Αυτό θα εξαρτάται βέβαια και από διάφορες παραμέτρους. Οι οποίες έχουν να κάνουν με τη ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού και με το όριο προϋπολογισμού (budget cap). To οποίο κάθε χρόνο μειώνεται όλο και περισσότερο. Επίσης πρέπει να συνυπολογιστούν και οι δυνατότητες των οργανωτών και των εργαζόμενων σε κάθε Grand Prix.

Τέλος, στη χθεσινή συνάντηση ψηφίστηκε ομόφωνα να τοποθετείται υποχρεωτικά μικροκάμερα στο κράνος κάθε οδηγού σε κάθε αγώνα από το 2023. Επίσης συμφωνήθηκε και η δοκιμαστική μείωση των διαθέσιμων σετ ελαστικών (από 13 σε 11) για καθέναν οδηγό σε δύο Grand Prix της νέας χρονιάς.

Για να μαθαίνετε πάντα πρώτοι την αθλητική επικαιρότητα, ακολουθήστε μας στη σελίδα μας στο Facebook. στο Twitter. στο Instagram. στο Youtube. στο TikTok.


vstore.gr overfm
vstore workstation



PLANET SPORTS