Formula 1

F1 [Εμίλια Ρομάνα] – «Ιπτάμενος Ολλάνδος» Φερστάπεν προσγείωσε ανώμαλα τον Λεκλέρκ

Διπλασίασε τις νίκες του στην φετινή σεζόν ο Μαξ Φερστάπεν ο οποίος ήταν και ο μεγάλος νικητής στο Γκραν Πρι Εμίλια Ρομάνα ισοφαρίζοντας τον Λεκλέρκ.

24.04.2022 | 17:45

Ο «ιπτάμενος Ολλανδός» Μαξ Φερστάπεν ανέλαβε να σπάσει την πρωτοκαθεδρία της Φεράρι. Ο πιλότος της Red Bull μετουσίωσε σε νίκη την pole position που κατέκτησε την Παρασκευή, διπλασιάζοντας τις νίκες στην φετινή σεζόν. Ο ομόσταυλος του Sergio Perez και ο Lando Norris με ΜcLaren ήταν οι υπόλοιποι δύο που ανέβηκαν στο βάθρο.

Ο Charles Leclerc με Ferrari δεν έκανε χαρούμενους τους Tifosi που κατέκλυσαν την πίστα της Imola, οι οποίοι περίμεναν το κάτι παραπάνω. Ο Μονεγάσκος οδηγός δεν διεκδίκησε το κάτι παραπάνω μένοντας στην έκτη θέση, παίρνοντας 8 βαθμούς.

 

Η βροχή έκανε την διαφορά

Μπορεί η βροχή να είχε σταματήσει στην Imola αλλά το οδόστρωμα ήταν αρκετά βρεγμένο, με αποτέλεσμα όλοι οι πιλότοι να ξεκινήσουν με ενδιάμεσα ελαστικά. Στην εκκίνηση ο Verstappen είχε πολύ καλή εκκίνηση και διατηρθήκε 2ος. Όμοια αρχή είχε και ο Perez ο οποίος αναρριχήθηκε στην 2η θέση. O Leclerc έχασε την 3η θέση με τον Norris να τον προσπερνά και να πέφτει τέταρτος. Την πεντάδα κλείδωσε ο Magnussen με την βαθμολογούμενη δεκάδα να αποτελείται από τους Russell, Bottas, Alonso, Vettel και Τσουνόντα. O Hamilton ήταν 12ος.

Ο πρώτος γύρος δεν ολοκληρώθηκε φυσιολογικά καθώς έκανε την εμφάνιση του το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αιτία ήταν η σύγκρουση ανάμεσα σε Ricciardo και Sainz με το μονοθέσιο του Ισπανού να μένει στην αμμοπαγίδα δίχως να ευθύνεται ο ίδιος.

 

Κυριαρχία Φερστάπεν μετά την απομάκρυνση του Safety Car

Με το που το Safety Car αποχώρησε, ο Verstappen κράτησε χωρίς κανένα θέμα την πρωτοπορία, έχοντας σαν δεκανίκι τον Perez. Ο Leclerc προσπάθησε να επιτεθεί στον Norris. Ο Βρετανός πιλότος της McLaren διατήρησε την τρίτη θέση καθώς ο Μονεγάσκος δεν είχε DRS. O Alonso στον 7ο γύρο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από σύγκρουση που είχε με τον Schumacher, με συνέπεια να αποκολληθεί κομμάτι του σασί του Ισπανού.

Οι Tifosi πήραν μια μικρή χαρά όταν ο Leclerc προσπέρασε τον Norris. Από εκεί και πέρα το έργο του Μονεγάσκου έγινε ακόμα πιο δύσκολο καθώς η απόσταση που τον χώριζε από τον Verstappen ήταν 6 δευτερόλεπτα και από τον Perez, που ήταν το προπορευόμενο από αυτόν μονοθέσιο 3. Οι «Κόκκινοι Ταύροι» άνοιξαν ολοένα και περισσότερο την διαφορά τους από τον Leclerc.

Κατηφορίζοντας πιο κάτω στην κατάταξη ο Russell ήταν ταχύτερος από τον Magnussen αλλά δυσκολεύτηκε αρκετά για τον περάσει. Λίγους γύρους αργότερα ξεπέρασε το εμπόδιο του Δανού οδηγού της Haas. Το επόμενο εμπόδιο του ήταν ο Valterri Bottas, με τον Φινλανδό να αντιστέκεται σθεναρά και στο τέλος ανέβηκε 6ος.

 

Γρίφος για δυνατούς λύτες ο καιρός

Όσο ο χρόνος κυλούσε το οδόστρωμα στέγνωνε και άρχισε σταδιακά να σχηματίζεται μια στεγνή γραμμή. Ωστόσο οι μετεωρολογικές προβλέψεις έλεγαν ότι η βροχή θα επιστρέψει. Πράγμα που έκανε ομάδες και οδηγούς να σκέφτονται διπλά και τριπλά την στρατηγική τους. Άπαντες ήταν σε στάση αναμονής και έμειναν με τα ενδιάμεσα ελαστικά μέχρι να ξεκαθαριστεί το θέμα του καιρού.

Ο πρώτος οδηγός που άλλαξε από ενδιάμεσα σε σλικ ήταν ο Ricciardo, καθώς μετά από σύγκρουση που είχε στην εκκίνηση έπεσε τελευταίος. Τον Αυστραλό ακολούθησαν στη συνέχεια και οι υπόλοιποι οδηγοί, με τον διάδρομο των pit να είναι αρκετά απασχολημένος.

Μετά τον χορό των pit stop δεν άλλαξε η κατάταξη. O Verstappen κράτησε την πρωτοπορία, με τον Perez να είναι δεύτερος. Ο Μεξικανός μπήκε έναν γύρο νωρίτερα για αλλαγή ελαστικών και όταν επέστρεψε ήταν πίσω από τον Leclerc. Όταν επέστρεψε στην πίστα τα λάστιχα του είχαν κανονική θερμοκρασία και του Μονεγάσκου ήταν κρύα με αποτέλεσμα η προσπέραση του να είναι πανεύκολη.

 

Η ανεπιτυχής επίθεση του Λεκλέρ

Όταν και τα ελαστικά του Λεκλέπ έφτασαν στη σωστή θερμοκρασία, ο Μονεγάσκος κόλλησε πίσω από τον Πέρεζ και άρχισε να τον πιέζει ασφυκτικά. Ο Λεκλέρ ήταν εμφανώς ταχύτερος αλλά χωρίς DRS, που λόγω συνθηκών δεν ήταν ενεργοποιημένο, δεν μπορούσε να περάσει. Για λίγους γύρους οι δυο τους έδωσαν μάχη, μέχρι ο Πέρεζ να ανεβάσει το ρυθμό του και να αρχίσει να απομακρύνεται, γράφοντας ταχύτερους γύρους.

Πιο πίσω ο Νόρις διατηρούσε με άνεση την 4η θέση, με διαφορά ασφαλείας από τον 5ο Ράσελ, ο οποίος είχε επίσης πολύ μεγάλη διαφορά από τον Μπότας που ακολουθούσε στην 6η θέση. Ο Φέτελ με πολύ καλή στρατηγική είχε ανέβει στην 7η θέση, μπροστά από τον Μάγκνουσεν. Για τις δύο τελευταίες θέσεις της 10άδας είχαμε μεγάλη μάχη ανάμεσα σε Τσουνόντα, Στρολ, Οκόν, Αλμπον, Γκασλί, Χάμιλτον και Ρικάρντο.

 

Η βροχή που δεν ήρθε

Οι Red Bull Racing έδειχναν αχτύπητες στην κορυφή, με τον Μαξ Φερστάπεν να έχει πάει τη διαφορά από τον Πέρεζ σε διψήφιο νούμερο και τον Μεξικανό να μην ξεφεύγει αλλά ταυτόχρονα να μην απειλείται ιδιαίτερα από τον Λεκλέρ που ήταν πίσω του στην 3η θέση. Ήταν δύσκολη κατάσταση για τον Μονεγάσκο, που καθώς δεν αναμένονταν άλλα pit stop δεν είχε πολλά βέλη στη φαρέτρα του για να προσπαθήσει να ανατρέψει την κατάσταση.

 

Η βροχή ωστόσο αργούσε να εμφανιστεί και καθώς η κατάσταση της πίστας βελτιωνόταν γύρο με το γύρο έπεφταν αλλά δεν είχαμε σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη, παρότι στο μεταξύ ενεργοποιήθηκε το DRS. Το πιο χαρακτηριστικό δείγμα της κυριαρχίας του Φερστάπεν ήρθε περίπου 20 γύρους πριν από το τέλος, όταν ο Ολλανδός έριξε γύρο στον Χάμιλτον, τον οδηγό με τον οποίο μαχόταν τροχό με τροχό για τον τίτλο. Σε εκείνο το σημείο ο Βρετανός έδινε μάχη με τον Γκασλί και τον Άλμπον για τη 12η θέση. Υπύρξε πάντως πρόοδος για έναν οδηγό, και αυτός ήταν ο Γιούκι Τσουνόντα της AlphaTauri, που πέρασε τον Μάγκνουσεν για την 8η θέση.

 

Endgame και τέλος παιχνιδιού

Ο Σαρλ Λεκλέρ έπαιξε το τελευταίο του χαρτί, μπαίνοντας για αλλαγή ελαστικών 13 γύρους πριν από το τέλος, με τα μαλακά να αντικαθιστούν τα βρόχινα. Ο Μονεγάσκος της Ferrari βγήκε στην πίστα πίσω από τον Νόρις, αλλά λίγο αργότερα τον πέρασε εύκολα. Η Red Bull αντέδρασε άμεσα και φώναξε τον Σέρχιο Πέρεζ για αλλαγή ελαστικών στον επόμενο γύρο, και τον Μαξ Φερστάπεν στον μεθεπόμενο.

Η κίνηση της Ferrari έδειξε να αποδίδει, καθώς ο Λεκλέρ «εξαφάνισε» τη διαφορά από τον Πέρεζ και βρέθηκε ακριβώς πίσω του και μέσα στη ζώνη του DRS. Και πάλι όμως η Red Bull ήταν πολύ γρήγορη και ο Πέρεζ κρατήθηκε μπροστά. Ο Λεκλέρ προσπάθησε πολύ, αλλά τελικά δεν απέφυγε το λάθος και βγήκε εκτός πίστας. Ήταν τυχερός ότι χτύπησε ελαφριά στην μπαριέρα και δεν έκανε ζημιά στο μονοθέσιο, αλλά έπρεπε να μπει ξανά για αλλαγή ελαστικών και έπεσε στην 9η θέση.

Με την πίεση να έχει φύγει οριστικά από τις πλάτες τους, οι οδηγοί της Red Bull Racing τερμάτισαν σε παράταξη, με τον Μαξ Φερστάπεν να παίρνει μια τεράστια νίκη και τον Σέρχιο Πέρεζ να συμπληρώνει ένα εξαιρετικά σημαντικό 1-2. Ο Λάντο Νόρις «από το πουθενά» έφερε τη Mclaren στην 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο των νικητών. Ο Τζορτζ Ράσελ τερμάτισε 4ος, έχοντας δώσει στους τελευταίους γύρους επική μάχη με τον Βάλτερι Μπότας, που ήταν 5ος. Ο Σαρλ Λεκλέρ κατάφερε τελικά να τερματίσει στην 6η θέση και ακολούθησαν οι Τσουνόντα, Φέτελ, Μάγκνουσεν και Στρολ.

 

Για να μαθαίνετε πάντα πρώτοι την αθλητική επικαιρότητα, ακολουθήστε μας στη σελίδα μας στο Facebook, στο Twitter. στο Instagram, στο Youtube, στο TikTok

 

 

To overfm.gr χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης

αποδοχή