Δεν θα μπορούσαμε να δούμε καλύτερο φινάλε γι’ αυτό το πρωτάθλημα της F1. Σε ένα πρωτάθλημα που σε καθήλωνε από την αρχή του και δύο οδηγούς που έδιναν μάχες άνευ προηγουμένου, το καλύτερο έμελλε να γίνει στο τέλος. Ο Λιούις Χάμιλτον με το που έπεσαν τα φώτα προσπέρασε τον Φερστάπεν, ο οποίος είχε πάρει την pole position. Ο Βρετανός κρατούσε την πρώτη θέση και το πρωτάθλημα στα χέρια του για 58 ολόκληρους γύρους, ωστόσο ο Φερστάπεν μετά από safety car τον έφτασε και τον προσπέρασε στον τελευταίο γύρο, «κλέβοντας» το πρωτάθλημα.
Μία απίστευτη και ανταγωνιστική χρονιά ανάμεσα σε αυτούς του δύο οδηγούς, ήρθε στο τέλος της, με νικητή τον Ολλανδό πιλότο. Μάλιστα, έγινε ο δεύτερος νεότερος που στέφεται πρωταθλητής σε ηλικία 23 ετών. Από την άλλη, ο Χάμιλτον έχασε την ευκαιρία να να γίνει ο πολυνίκης του θεσμού και να ξεπεράσει τον Μίκαελ Σουμάχερ. Αμφότεροι οι θρυλικοί οδηγοί έχουν 7 πρωταθλήματα.
‘Ετσι, ο Φερστάπεν έγινε ο μοναδικός οδηγός που κατακτά πρωτάθλημα στην υβριδική εποχή, και δεν ανήκει στην Mercedes. Τα προηγούμενα επτά χρόνια 6 πρωταθλήματα κατέκτησε ο Χάμιλτον και ένα ο Ρόσμπεργκ. Βέβαια, η Mercedes διατήρησε την πρωτιά της στα πρωταθλήματα κατασκευαστών, κατακτώντας το για όγδοη διαδοχική χρονιά.
Η εκκίνηση και η μάχη Χάμιλτον – Πέρζ=εζ
Ο Λιούις Χάμιλτον έκανε ιδανική εκκίνηση και βρέθηκε στην πρώτη θέση από την πρώτη στροφή. Ο Φερστάπεν δεν κατάφερε να τον φτάσει άμεσα και ο Βρετανός ολοένα και μεγάλωνε την διαφορά του, χάρις στην εμπειρία του. Οι δύο πιλότοι μπήκαν στα pit και ο Πέρεζ έμεινε στην πίστα. Ο Χάμιλτον συνέχισε να μην απειλείται από τον Φερστάπεν και μάλιστα άνοιγε και άλλο την διαφορά του.
Όμως βρήκε μπροστά του τον Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος δεν είχε μπει ακόμη στα pit. Ο Μεξικανός οδηγός αποδείχθηκε πολύ σκληρός και ταλαιπώρησε τον Βρετανό, ο οποίος δεν μπορούσε να τον περάσει. Έτσι ο Φερστάπεν μείωσε την διαφορά στο ένα δευτερόλεπτο από οκτώ που είχε φτάσει, χάρις την εξαιρετική οδήγηση του ομόσταβλού του. Ο Χάμιλτον κατάφερε να προσπεράσει τον Πέρες , ωστόσο ο ο Ολλανδός βρισκόταν μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω. Αυτό δεν πτόησε τον Χάμιλτον, ο οποίος κράτησε την ψυχραιμία του και μετά άνοιξε για ακόμη μία φορά την διαφορά.
Το ατύχημα του Λατιφί που έκρινε τον πρωταθλητή
Εκεί που όλα έδειχναν πως ο Βρετανός θα στεφθεί για όγδοη φορά πρωταθλητής στην καριέρα του, ένα ατύχημα του Λατιφί με τον Σουμάχερ, έμελλε να τα αλλάκει την μοίρα του πρωταθλήματος. Ο Καναδός έδινε μάχη με τον οδηγό της Χάς για μία θέση πολύ πίσω από την πρώτη δεκάδα, οι δυο τους είχαν επαφή και ο Λατιφί προσέκρουσε στα προστατευτικά. Έτσι το race control έβγαλε το safety car. Ο αγώνας βρισκόταν στον προτελευταίο γύρο και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως δεν χρειάζεται να κάνουν έναν ολόκληρο γύρο τα μονοθέσια που είχαν δεχθεί γύρο, όπως προβλέπει ο κανονισμός.
Έτσι, άφησαν τον Ολλανδό να περάσει και να βρεθεί ακριβώς πίσω από τον Χάμιλτον. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στα pit και ο αγώνας συνεχίστηκε για έναν γύρο. Ο Μαξ Φερστάπεν έδωσε μία τεράστια μάχη με τον Χάμιλτον, στην οποία διακυβευόταν το πρωτάθλημα.
Τελικά, ο Ολλανδός κατάφερε να προσπεράσει τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, χωρίς καμία μεταξύ τους επαφή και πέρασε από την καρό σημαία πρώτος. Ο Φερστάπεν με αυτόν τον τρόπο πήρε το πρώτο πρωτάθλημα της F1 στην καριέρα του, με τους ανθρώπους της Mercedes να έχουν πολλά παράπονα. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει κάποια εξωαγωνιστική εξέλιξη, η οποία μπορεί να αναδείξει και άλλον πρωταθλητή.