Formula 1: Με την Formula 1 να ξεκινά την Παρασκευή (26/3), το Overfm.gr σας παρουσιάζει όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα σεζόν.
Με την Formula 1 να ξεκινά την Παρασκευή (26/3), το Overfm.gr σας παρουσιάζει όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα σεζόν. Λίγα 24ωρα προτού πέσει η πρώτη καρό σημαία της νέας σεζόν για την Formula 1, ήρθε η ώρα να μπουν τα πράγματα σε μία σειρά. Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού βρίσκεται απέναντι στην τελευταία της σεζόν όπως την ξέραμε, με τις αλλαγές που θα έρθουν το 2022, ενώ αρχικά ήταν προγραμματισμένες για το 2021, να αλλάζουν ριζικά το σπορ.
Σημαντικότερη όλων, η μείωση του μπάτζετ. Έχουν περάσει πλέον οι εποχές όπου Mercedes και Ferrari ξόδευαν πάνω από 300 εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη του μονοθεσίου, με την Red Bull να βρίσκεται λίγο πίσω. Το νέο μπάτζετ της Formula 1 υποχρεώνει τις ομάδες να ξοδεύουν μέχρι 145 εκατομμύρια δολάρια, χωρίς να υπολογίζονται οι μισθοί των πιλότων, το μπάτζετ του μάρκετινγκ της ομάδας, καθώς και οι αμοιβές των 3 κορυφαίων στελεχών κάθε ομάδας. Την ίδια ώρα, θα είναι η τελευταία σεζόν που θα βλέπουμε τις ζάντες 13 ιντσών, καθώς από το 2022 θα εισαχθούν οι καινούργιες των 18.
Αυτό δίνει μεγάλο πλεονέκτημα σε πιλότους όπως οι Μικ Σουμάχερ, Νικίτα Μαζέπιν και Γιούκι Τσουνόντα, οι οποίοι αγωνίστηκαν στην περσινή σεζόν της Formula 2 με τις 18αρες ζάντες, με την Pirelli να θέλει να συλλέξει πληροφορίες για την συμπεριφορά των ελαστικών. Παράλληλα θα υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των ελεύθερων δοκιμών, συγκεκριμένα όλες οι εκδηλώσεις της Πέμπτης θα μεταφερθούν για το πρωί της Παρασκευής , ενώ πλέον οι δύο δοκιμές της Παρασκευής πέφτουν από τα 90 λεπτά στα 60. Επίσης, με σκοπό να μειώσουν τις αλλαγές ενόψει των Κυριακάτικων αγώνων, οι κανονισμοί του parc ferme θα ισχύουν πλέον μετά την ολοκλήρωση των τριών ελεύθερων δοκιμών, παρά μετά από τις κατατακτήριες του Σαββάτου.
Όπως τόνισε και ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Τζέιμς Άλισον, θα υπάρξουν αλλαγές στο πάτωμα του μονοθεσίου, μπροστά από τους πίσω τροχούς, οι οποίες θα επιφέρουν καθυστέρηση περίπου ενός δευτερολέπτου. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα στους αεραγωγούς των πίσω φρένων μειώθηκαν σε μέγεθος, το ίδιο και ο πίσω διαχύτης, ενώ απαγορεύθηκαν οι κάθετες εγκοπές στο πάτωμα κοντά στα bargeboards, μειώνοντας το ground effect. Η νέα σύνθεση των ελαστικών είναι πιο ανθεκτική και αποτελεσματική, ωστόσο αυξάνει το βάρος του μονοθεσίου για περίπου 6 κιλά.
Όσον αφορά τις ομάδες, η Mercedes πλέον δεν έχει το δικαίωμα χρήσης του DAS, καθώς η FIA της έδωσε το δικαίωμα να το κάνει μονάχα για την προηγούμενη σεζόν. Οι Renault και Racing Point μετονομάστηκαν σε Alpine και Aston Martin, την ώρα που η McLaren άφησε τους κινητήρες της Renault και θα επιστρέψει μετά από επτά χρόνια σε αυτούς της Mercedes. Τέλος, αυτή θα είναι η τελευταία σεζόν που θα δούμε τους κινητήρες της Honda στα γκαράζ των ομάδων, καθώς ο ιαπωνικός κολοσσός ανακοίνωσε πως δε θα προμηθεύει με κινητήρες τις Alpha Tauri και Red Bull από το 2022. Αυτό οδήγησε στους «ταύρους» να δημιουργήσουν την Red Bull Powertrains Limited, δημιουργώντας έτσι δικό τους κινητήρα, παρά να επιστρέψουν σε αυτούς της Renault.
Αναλυτικά οι ομάδες:
Mercedes: Σε κρίσιμο σταυροδρόμι τα «ασημένια βέλη»
Πιλότοι: Λιούις Χάμιλτον – Βάλτερι Μπότας
Μονοθέσιο: W12
Αναμφίβολα οι Τότο Βολφ και Λιούις Χάμιλτον έχουν κυριαρχήσει στην υβριδική εποχή με την Mercedes, έχοντας κατακτήσει συνολικά 7 πρωταθλήματα κατασκευαστών και άλλα 7 πρωταθλήματα πιλότων. Αμφότεροι οι Χάμιλτον και Μπότας μπαίνουν στον τελευταίο χρόνο των συμβολαίων τους, με τον Βρετανό να έχει ως στόχο τον 8ο παγκόσμιο τίτλο και να ξεπεράσει τον θρυλικό Μίκαελ Σουμάχερ. Από την άλλη, ο Μπότας ψάχνει μία αντίδραση μετά από αρκετά χρόνια, καθώς έχει ουκ ολίγες φορές δηλώσει ότι στόχος είναι το πρωτάθλημα. Σίγουρα θα είναι η τελευταία χρονιά ενός εκ των δύο με την γερμανική ομάδα, με τον Τζορτζ Ράσελ ήδη να… προβάρει τα χρώματα της Mercedes.
Red Bull: Ο ρόλος «κλειδί» του Πέρεζ
Πιλότοι: Μαξ Φερστάπεν – Σέρχιο Πέρεζ
Μονοθέσιο: RB16B
Σημαντική απόφαση για τους Κρίστιαν Χόρνερ και Χέλμουτ Μάρκο, καθώς θα είναι η πρώτη σεζόν της αυστριακής ομάδας μετά από το 2014, όπου δεν θα έχει δύο πιλότους από τις ακαδημίες της. Τα «πειράματα» των Πιερ Γκασλί και Άλεξ Άλμπον δεν απέδωσαν, με τον Σέρχιο Πέρεζ να κερδίζει μία θέση στην ομάδα. Ο Μεξικανός πραγματοποίησε εξαιρετική σεζόν με την Racing Point, έχοντας μία δεύτερη θέση στην Τουρκία και μία νίκη στο δραματικό Γκραν Πρι του Σακχίρ, κερδίζοντας έτσι το μονοετές συμβόλαιο με την ομάδα. Την ίδια ώρα, ο Μαξ Φερστάπεν παραμένει το κύριο «όπλο» της ομάδας, μετά από τα 11(!) βάθρα του 2020.
McLaren: Έτοιμοι για ακόμα ταχύτερες «πτήσεις»
Πιλότοι: Ντάνιελ Ρικιάρντο – Λάντο Νόρις
Μονοθέσιο: MCL35M
Η βρετανική ομάδα έρχεται από την καλύτερη σεζόν της σχεδόν την τελευταία δεκαετία, καθώς τερμάτισε στην 3η θέση του πρωταθλήματος με 202 βαθμούς. Η φυγή του Κάρλος Σάινθ δεν «πλήγωσε» τόσο την ομάδα, με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο να παίρνει την θέση του Ισπανού. Ο Νόρις ψάχνει το βήμα παραπάνω από την προηγούμενη εντυπωσιακή σεζόν, ενώ οι νέοι κινητήρες της Mercedes αναμένεται να δώσουν ακόμα μεγαλύτερη ισχύ στην McLaren.
Aston Martin: Έτοιμοι (πάλι) για ένα φρέσκο ξεκίνημα
Πιλότοι: Σεμπάστιαν Φέτελ – Λανς Στρολ
Μονοθέσιο: AMR21
Ίσως η πιο αμφιλεγόμενη ομάδα της περσινής σεζόν, καθώς δεν ήταν και λίγοι αυτοί που την αποκάλεσαν «Ροζ Mercedes». Η ομάδα του Λόρενς Στρολ βρέθηκε κάτω από τα «πυρά» αρκετών αγωνιστικών διευθυντών, ανάμεσα τους οι Κρίστιαν Χόρνερ και Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, ωστόσο έβαλε τα «γυαλιά» σε πολλούς, τερματίζοντας 4η. Φέτος μετά και από την αλλαγή σε Aston Martin και την άφιξη του Σεμπάστιαν Φέτελ, η βρετανική ομάδα στοχεύει ακόμα ψηλότερα, με τον Λανς Στρολ να θέλει να επαναλάβει τα αποτελέσματα της περσινής χρονιάς. Πλέον στόχος είναι ακόμα η άνοδος στην βαθμολογία, στοχεύοντας στην 3η θέση της McLaren.
Alpine: Ο Αλόνσο σώζει την παρτίδα (;)
Πιλότοι: Φερνάντο Αλόνσο – Εστεμπάν Οκόν
Μονοθέσιο: A521
Ριζικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα για την γαλλική ομάδα, με την Renault να δίνει τα ηνία πλέον στην Alpine. Μετά από την φυγή του Ντάνιελ Ρικιάρντο στην McLaren, η ομάδα χρειάστηκε να βρει τον αντικαταστάτη του, κάνοντας την έκπληξη και επιλέγοντας τον Φερνάντο Αλόνσο. Παράλληλα ο Σιρίλ Αμπιτεμπούλ αποχώρησε από την θέση του ως αγωνιστικός διευθυντής και από τον όμιλο της Renault, με τον Νταβίντε Μπρίβιο να παίρνει την θέση του και να αφήνει την Suzuki και το MotoGP. Ενδιαφέρουσα σεζόν για την γαλλική ομάδα, με τον Αλόνσο να δείχνει ικανός για σπουδαία αποτελέσματα, την ώρα που ο Οκόν θα προσπαθήσει να μάθει όσα περισσότερα μπορεί από τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Θέλει πλέον να αφήσει πίσω της τα προβλήματα του πρώτου μισού της περσινής σεζόν και να κυνηγήσει κάτι παραπάνω από την 5η θέση του 2020.
Ferrari: Χρειάζεται κάτι παραπάνω από ταλέντο
Πιλότοι: Σαρλ Λεκλέρκ – Κάρλος Σάινθ
Μονοθέσιο: SF21
Τα λόγια είναι περιττά για το 2020 και την Scuderia, η οποία τερμάτισε στην 6η θέση του πρωταθλήματος, το χειρότερο αποτέλεσμα στην ιστορία της. Πλέον η Ferrari επέλεξε τον Κάρλος Σάινθ ως αντικαταστάτη του Σεμπάστιαν Φέτελ, έπειτα από την εξαιρετική διετία στην McLaren. Ο Ματία Μπινότο τόνισε πως δεν τίθεται θέμα για πρώτο και δεύτερο πιλότο ανάμεσα στον Ισπανό και τον Σαρλ Λεκλέρ, καθώς έχουν και οι δύο το δικαίωμα να ανταγωνιστούν μεταξύ τους. Οι πρώτες εκτιμήσεις από το Μαρανέλο έκαναν λόγο για σαφώς βελτιωμένο μονοθέσιο, με καλύτερη παρουσία στις ευθείες έναντι με πέρσι, ωστόσο ο Μπινότο επέλεξε να κρατήσει «χαμηλά» την μπάλα. Όπως τόνισε και ο ίδιος, στην ιταλική ομάδα δουλεύουν ήδη πυρετωδώς για το μονοθέσιο του 2022, χωρίς να έχουν πρόθεση να «αναλωθούν» σε πολλές βελτιώσεις του φετινού μονοθεσίου.
Alpha Tauri: Το νεαρό δίδυμο «διψάει» για καταξίωση
Πιλότοι: Πιερ Γκασλί – Γιούκι Τσουνόντα
Μονοθέσιο: AT02
Σε ευχάριστη έκπληξη της περσινής σεζόν εξελίχθηκε η Alpha Tauri, με τον Πιερ Γκασλί να παίρνει το 101% από το μονοθέσιο σε κάθε αγώνα. Ο Γάλλος πραγματοποίησε εξαιρετικές εμφανίσεις με την AT01, με αποκορύφωμα τη νίκη στην Μόντσα, την ώρα που ο Ντανιίλ Κβίατ δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του. Ο Γιούκι Τσουνόντα, ο οποίος τερμάτισε 3ος στην περσινή Formula 2, θα πάρει την θέση του, όντας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πρότζεκτ της ομάδας. Αμφότεροι θέλουν να πραγματοποιήσουν μία καλή σεζόν, στοχεύοντας από τώρα στην δεύτερη θέση της Red Bull για το 2022. Η 6η θέση πέρσι ήταν καλό αποτέλεσμα για την ομάδα, ωστόσο πιστεύουν πως ο Ιάπωνας θα δώσει πολλά περισσότερα, εν συγκρίσει με τον Κβίατ.
Alfa Romeo: Τα νιάτα απέναντι στην εμπειρία
Πιλότοι: Κίμι Ραϊκόνεν – Αντόνιο Τζιοβινάτσι
Μονοθέσιο: C41
Σε χαμηλές «πτήσεις» και η ελβετική ομάδα, η οποία επηρεάστηκε από την απότομη πτώση του κινητήρα της Ferrari. Ο Φρεντ Βασέρ επέλεξε να συνεχίσει με τους Κίμι Ραϊκόνεν και Αντόνιο Τζιοβινάτσι για άλλη μία σεζόν, ελπίζοντας σε κάτι καλύτερο από την περσινή 7η θέση. Ενδέχεται να είναι η τελευταία σεζόν και για τους δύο στην Formula 1, καθώς ο Φινλανδός έχει φτάσει πλέον τα 41 και ο Τζιοβινάτσι θα πρέπει να δείξει αρκετή βελτίωση για να πείσει την ομάδα να του προσφέρει νέο συμβόλαιο. Αρκετή πίεση υπάρχει και από την Formula 2, καθώς οι Ρόμπερτ Σβάρτσμαν και Κάλουμ Άιλοτ, αμφότεροι οδηγοί της ακαδημία της Ferrari και φαβορί για το πρωτάθλημα, συγκεντρώνουν πολλές πιθανότητες για μία προαγωγή το 2022.
Haas: Το χρήμα (δεν) φέρνει πάντα την ευτυχία
Πιλότοι: Μικ Σουμάχερ – Νικίτα Μαζέπιν
Μονοθέσιο: VF-21
Στόχος πολλών σχολίων αποτέλεσε η αμερικανική ομάδα, θετικών και αρνητικών, πριν καν ξεκινήσει η σεζόν. Το όνομα Σουμάχερ επιστρέφει στην Formula 1, καθώς ο Μικ, γιος του Μίκαελ, πήρε την μία από τις δύο θέσεις στην Haas για το 2021, μετά από την κατάκτηση του πρωταθλήματος της Formula 2. Την άλλη θέση πήρε ο Νικίτα Μαζέπιν, ο πατέρας του οποίου, Ντμίτρι, είναι ο κύριος χορηγός της ομάδας με την Uralkali. Ο Ρώσος έχει γίνει θέμα συζητήσεων πριν καν αρχίσει η χρονιά, καθώς σε ένα βίντεο που ανέβηκε στο Instagram φάνηκε να πιάνει το στήθος μίας κοπέλας, με πολλούς να ζητούν την απομάκρυνση του από την ομάδα. Τελικά ο αγωνιστικός διευτυντής της ομάδας, Γκίντερ Στάινερ, τόνισε ότι το ζήτημα λύθηκε εσωτερικά, με τον Μαζέπιν να κρατά την θέση του. Πλέον μένει να φανεί εάν θα δουλέψει το «πείραμα» με τους δύο rookies και αν έπραξε σωστά ο Ιταλός διευθυντής.
Williams: Με γνώμονα την εξέλιξη
Πιλότοι: Τζορτζ Ράσελ – Νίκολας Λατίφι
Μονοθέσιο: FW43B
Μπροστά σε μία ξεχωριστή σεζόν βρίσκεται η βρετανική ομάδα, καθώς θα είναι η πρώτη χωρίς της οικογένεια Williams στο «τιμόνι» μετά από 43 χρόνια. Ο Φρανκ και η Κλερ αποχώρησαν μέσα στην προηγούμενη σεζόν, με την Dorliton Capital να αγοράζει την ομάδα για 152 εκατομμύρια λίρες. Ο Σάιμον Ρόμπερτς παραμένει αγωνιστικός διευθυντής, όπως και οι Ράσελ και Λατίφι ως πιλότοι της ομάδας. Πλέον η Williams θέλει να αφήσει πίσω της την 10η θέση, χωρίς κανένα βαθμό, της προηγούμενης σεζόν, με στόχο την εξέλιξη του μονοθεσίου και την μάχη με τις Haas και Alfa Romeo. Αυτή θα είναι και η τελευταία χρονιά του Ράσελ με την ομάδα, ο οποίος είναι έτοιμος να πάρει μία από τις δύο θέσεις της Mercedes για το 2022.