Οι απαιτήσεις του ολοκαίνουργιου σιρκουί του Μαϊάμι οδήγησαν τη Scuderia στην απόφαση να τοποθετήσει τη δεύτερη φετινή μονάδα ισχύος στην F1-75, η οποία περιλαμβάνει νέο και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα MGU-K.
Ο πέμπτος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 έρχεται αυτή τη βδομάδα (6-8/5) στις Ηνωμένες Πολιτείες και το ολοκαίνουργιο σιρκουί του Μαϊάμι. Με αφορμή λοιπόν το παρθενικό GP στην ιστορία της πόλης της Φλόριντα, η Ferrari θα φέρει τις πρώτες σημαντικές αναβαιθμίσεις στην μονάδα ισχύος της. Προκειμένου να ανακτήσει και το έδαφος που έχασε από το θριαμβευτικό 1-2 της Red Bull στην Ίμολα.
Η αναβάθμιση θα είναι ιδιαίτερα σημαντική για το σιρκουί του Μαϊάμι. Καθώς η πίστα περιλαμβάνει μια τεράστια κεντρική ευθεία 2 χιλιομέτρων και πολλά γρήγορα τμήματα που διακόπτονται από αργές στροφές. Για τον ίδιο λόγο, η Ferrari σκοπεύει να εφαρμόσει στα δύο μονοθέσιά της και το αεροδυναμικό σύνολο -κυρίως την πίσω πτέρυγα- χαμηλότερης άντωσης.
Βάσει και των απαιτήσεων της πίστας καταλαβαίνει κανείς οτι, το set-up των μονοθεσίων θα είναι κομβικής σημασίας στον αγώνα του προσεχούς τριημέρου. Με το νέο της κινητήρα του Λεκλέρ και επίσης με το ανασχεδιασμένο δάπεδο που ο Κάρλος Σάινθ χρησιμοποίησε στις δοκιμές ελαστικών της Pirelli την προηγούμενη εβδομάδα, η Scuderia φιλοδοξεί να απαντήσει στην βελτίωση της RB18. Η οποία και έδωσε στον Φερστάπεν τη νίκη πριν δύο εβδομάδες στην Ίμολα.
Οι αναβαθμίσεις της Ferrari και τα δεδομένα τους
Ο νέος κινητήρας που θα έχει ο Λεκλέρ στο Μαϊάμι θα έχει ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα MGU-K. Είναι το πρώτο βήμα της Ferrari για την εξέλιξη του υβριδικού συστήματος, το οποίο και θα ολοκληρωθεί με την καινούρια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα και τη νέα μπαταρία μέχρι το Σεπτέμβριο. Όταν και λήγει η προσθεσμία της FIA για την κατάθεση των τελικών μηχανικών προδιαγραφών των κινητήρων. Οι οποίοι λόγω του «παγώματος» στην εξέλιξη τους θα ισχύουν μέχρι το τέλος του 2025.
Ο Κάρλος Σάινθ ήδη διαθέτει στη δική του F1-75 τη νέα, δεύτερή του μονάδα ισχύος, λόγω της ανησυχίας των Ιταλών μηχανικών μετά τα πρόβλημα που αντιμετώπισε το προηγούμενο διάστημα. Mε τα πιο πρόσφατα να εντοπίζεται σε δοκιμές της Pirelli που έγιναν επίσης στην πίστα της Ίμολα. Τα οποία δεν επέτρεψαν να βγουν στην επιφάνεια και τα οφέλη της Scuderia από το νέο αυτό μοτέρ.
Τι μπορεί να περιμένει η Scuderia από τις αναβαθμίσεις;
Η αλλαγή της μονάδας ισχύος του Λεκλέρ στο Μαϊάμι δεν προήλθε από φόβους αξιοπιστίας. Αντιθέτως, η ανθεκτικότητά της θα επιτρέψει στη Scuderia να υιοθετήσει και λίγο πιο δυναμικές χαρτογραφήσεις, για περαιτέρω οφέλη απόδοσης πέραν της αύξησης της ισχύος του MGU-K.
Όσο για το νέο δάπεδο που δοκίμασε ο Κάρλος Σάινθ την προηγούμενη εβδομάδα στις δοκιμές της Pirelli στην Ίμολα, πρόκειται στην ουσία για μια αναβαθμισμένη εκδοχή του αεροδυναμικού εξαρτήματος του δαπέδου που η Scuderia είχε στις ελεύθερες δοκιμές της Μελβούρνης. Σκοπός της, με αυτό, είναι να επιλύσει τo φαινόμενο των έντονων αναπηδήσεων υπό υψηλή ταχύτητα (porpoising). Με αντίστοιχο τρόπο έχει προσπαθήσει να λύσει το ίδιο πρόβλημα της RB18 και ο Άντριαν Νιούι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αναβάθμιση του δαπέδου θα έρθει μαζί με την πρώτη μεγάλη φετινή εξέλιξη της F1-75. H οποία και θα έρθει στο αμέσως επόμενο GP, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας στα μέσα Μαΐου. Ο «πόλεμος» της εξέλιξης της Ferrari F1-75 και της Red Bull RB18 μόλις ξεκίνησε. Και αυτός είναι που πιθανότατα θα κρίνει τους φετινούς τίτλους της Formula 1. Αυτό φυσικά, εφόσον δεν δούμε στη διάρκεια της σεζόν ραγδαία άνοδο στην επίδοση κι άλλων ομάδων.