Με πέντε κινήσεις προχωρά ο ανασχεδιασμός των ΚΕΠ, ώστε στο μέλλον να φέρνουν σε επαφή τους πολίτες με το κράτος και τις Δημόσιες υπηρεσίες.
Ο ανασχεδιασμός των ΚΕΠ προχωρά με 5 νέες κινήσεις, σύμφωνα με τα dikaiologitika.gr. Πρωταρχικός στόχος είναι τα ΚΕΠ να αποτελούν το μοναδικό σημείο «επαφής» των πολιτών με το κράτος. Αλλά, και τις υπηρεσίες του Δημοσίου.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, για την παρουσίαση του kep.gov.gr, ο εκ βάθρων ανασχεδιασμός των ΚΕΠ θα έχει ως κεντρικό άξονα την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου gov.gr.
Έτσι, σύμφωνα και με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», το καλοκαίρι του 2022 αναμένεται να αλλάξουν πρόσωπο τα ΚΕΠ. Θα ενισχυθούν με νέο προσωπικό. Αρμοδιότητά του θα είναι να «μυηθούν» οι πολίτες με τις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, ενημερώνοντάς τους για τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία. Επιπλέον, το προσωπικό αυτό θα βοηθά τους πολίτες να διεκπεραιώνουν μόνοι τους τις συναλλαγές τους στους ειδικούς «σταθμού». Αυτοί θα βρίσκονται μέσα στα καταστήματα.
Αναλυτικά οι 5 κινήσεις
1. Τα ΚΕΠ σε όλη την επικράτεια (με έμφαση στα μεγάλα αστικά κέντρα, σε πρωτεύουσες δήμων και σε καταστήματα με μεγαλύτερη φυσική παρουσία πολιτών) θα ενισχυθούν με εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα:
Υποδέχεται τους πολίτες και θα τους κατατοπίζει ενδελεχώς σχετικά με το gov.gr, δείχνοντάς τους επιπλέον με κάθε λειτουργία τις λειτουργίες της ψηφιακής πύλης του Δημοσίου
Θα υποστηρίζει όσους πολίτες θέλουν να διεκπεραιώσουν της υπόθεσής τους ψηφιακά σε πραγματικό χρόνο στον ειδικό σταθμό εργασίας. Για παράδειγμα την έκδοση πιστοποιητικού
θα απαντά στα ερωτήματα των πολιτών που θα σχετίζονται με τις λειτουργίες της ψηφιακής πύλης, τις δυνατότητες χρήσης του gov.gr από άλλα σημεία εκτός ΚΕΠ
θα καταγράφει υποδείξεις, προτάσεις προβλήματα αλλά και απόψεις των πολιτών για θέματα σχετικά με τη λειτουργία του gov.gr
Το προσωπικό αυτό θα είναι εξοπλισμένο με φορητούς υπολογιστές τελευταίας τεχνολογίας αλλά και σαρωτές εικόνας (scanners).
2. Από τα ΚΕΠ πρόκειται να υιοθετηθεί το σύστημα της ηλεκτρονικής υπογραφής με χρήση γραφίδας σε τάμπλετ όπως γίνεται στις τράπεζες. Η υπογραφή θα αποθηκεύεται έτσι ώστε μελλοντικά να γίνεται πλήρης ηλεκτρονική διεκπεραίωση των αιτήσεων.
3. Επιπλέον, θα δημιουργηθεί ένα νέο πληροφοριακό σύστημα το οποίο θα βρεθεί σε διαλειτουργικότητα με άλλα συστήματα του Δημοσίου ή απαραίτητα μητρώα, όπως το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών.
4. Επιπλέον, θα αναβαθμιστεί αισθητικά, λειτουργικά και τεχνολογικά το δίκτυο στα μεγαλύτερα ΚΕΠ της χώρας. Η αναβάθμιση αυτή αφορά σε σειρά παρεμβάσεων όπως οι χρωματισμοί, η διαμόρφωση χώρου αναμονής, η πρόσβαση για ΑμΕΑ, η επίπλωση, η εισαγωγή πρότυπων εργαλείων εξυπηρέτησης-smart screens/συστήματα προτεραιότητας.
5. Οι ήδη υπάρχοντες υπάλληλοι των ΚΕΠ θα εκπαιδευθούν ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των αλλαγών και στοπν μετασχηματισμό του θεσμού.