ΓΡΑΦΕΙ Η ΦΑΙΗ ΛΕΝΤΑ
O άνθρωπος του δισεκατομμυρίου – όπως είναι το ψευδώνυμό του- σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και έχει ήδη γράψει το όνομά του με χρυσά γράμματα στην ιστορία της Formula1. Ποιος είναι, όμως, ο Λούις Χάμιλτον που κάνει τους πάντες να μιλούν για αυτόν εντός και εκτός πίστας; Το overfm.gr σκιαγραφεί την πολύπλοκη προσωπικότητα του ρέκορντμαν.
Πανηγύρισε χθες την 92η νίκη του σε grand prix και έγινε ο πρώτος στην ιστορία της formula 1 που φθάνει αυτόν τον αριθμό. Ο Βρετανός άφησε πίσω του τον Μάικλ Σουμάχερ και «ξαναγράφει ιστορία» όπως ακριβώς του είπε ένας συνεργάτης του μετά το τέλος του αγώνα στην Πορτογαλία.
«Δεν μπορούσα ποτέ να ονειρευτώ ότι θα ήμουν αυτός που είμαι σήμερα» ήταν τα πρώτα λόγια του 26 φορές νικητή Grand Prix. Και όμως, αν ανατρέξει κανείς πίσω στο παρελθόν του θα κατάλαβει πως ο «Billion Dollar Man», (σ.σ.ο άνθρωπος του δισεκατομμυρίου) το είχε πάντα στο αίμα του. Να γράψει ιστορία σε αυτό το άθλημα. Ή στο ποδόσφαιρο, γιατί είχε ξεκαθαρίσει μέσα του πως αν δεν κατάφερνε κάτι στην Formula1 τότε το ποδόσφαιρο ήταν η επόμενη επιλογή του.
Τα πρώτα χρόνια- οι πρώτες διακρίσεις
Από πολύ νωρίς μπήκε στα… βάσανα του μηχανοκίνητου αθλητισμού ο Χάμιλτον αφού ήδη από τα 8 του έτρεχε σε πίστες καρτ. Σε ηλικία 10 ετών αναδείχθηκε νικητής στο βρετανικό πρωτάθλημα καρτ και κάπως έτσι ξεκίνησε να ζει το όνειρο. Στα 13 του εντάχθηκε στο πρόγραμμα της Μερσέντες για νέους οδηγούς κάτι που του έδωσε τη δυνατότητα να αναπτύξει τις τεχνικές δεξιότητές του. Την ίδια χρονιά, υπέγραψε στη ΜακΛάρεν. Αυτό που είναι άξιο αναφοράς είναι ο τρόπος που συστήθηκε στον διευθυντή της ομάδας. «Γεια σας. Είμαι ο Λούις Χάμιλτον, έχω νικήσει το βρετανικό πρωτάθλημα καρτ και μια μέρα θέλω να οδηγήσω τα αυτοκίνητά σας». Τόσο απλά και τόσο εύκολα κέρδισε τις εντυπώσεις.
Σε ηλικία 15 ετών είχε ήδη γίνει ο νεαρότερος οδηγός που είχε βρεθεί στην πρώτη θέση του αθλήματος. Το όνομά του είχε ήδη αρχίσει να ακούγεται στους κύκλους της Formula.
Έπειτα από απανωτά πρωταθλήματα που κέρδιζε σε ευρωπαϊκό και βρετανικό έδαφος, το 2006 μπήκε στο GP2, το πρωτάθλημα υποδομής που προετοιμάζει τους πιλότους για την είσοδό τους στα μεγάλα σαλόνια της F1. Την πρώτη του χρονιά κέρδισε τον τίτλο του πρωταθλητή.
Το 2007 εντάχθηκε χωρίς καμία καθυστέρηση στην πρώτη ομάδα της ΜακΛάρεν. Τότε, ως αρχάριος τερμάτισε δεύτερος για ένα μόλις πόντο πίσω από τον πρώτο οδηγό της ΜακΛάρεν Κίμι Ραϊκόνεν. Το 2012 ήρθε η μεταγραφή του για την Μερσέντες.
Η επόμενη χρονιά δεν ήταν και τόσο ικανοποιητική για τον Βρετανό πιλότο που κέρδισε μόλις έναν αγώνα όλη τη σεζόν, ωστόσο, τερμάτισε μέσα στην πρώτη πεντάδα.
Το 2016 έκανε μια μεγάλη πτώση στις επιδόσεις του. Ο Χάμιλτον αντιμετώπιζε προβλήματα συνεργασίας και ενότητας στην ομάδα, όμως, ο Ρόσμπεργκ, ο πρώτος πιλότος της Μερσέντες αποφάσισε αίφνης να αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Τότε άνοιξε και ο δρόμος για να ξεδιπλωθεί το ταλέντο του 35χρονου πια Χάμιλτον. Πήρε «προαγωγή» ως ο πρώτος πιλότος της γερμανικής εταιρείας και συν-πιλότος του ήρθε ο Βάλτερι Μπότας.
Κάπως έτσι, και ενώ τα χρόνια περνούσαν ο Χάμιλτον πανηγύριζε το ένα πρωτάθλημα μετά το άλλο και για να το διασκεδάσει πάντα άνοιγε και λουζόταν με μια σαμπάνια. Οι σαμπάνιες έγιναν κάθε χρόνο πια συχνό φαινόμενο και μάλιστα τα 2017, 2018, 2019 ο Χάμιλτον έκανε το three-peat επικρατώντας τρεις σερί χρονιές. Το απόλυτο όνειρο έπαιρνε σάρκα και οστά.
Χθες, η νίκη στο Grand Prix της Πορτογαλίας του έδωσε ανάσες για τη συνέχεια στης χρονιάς και το ρεκόρ έσπασε δίνοντας του την πρώτη θέση στην ιστορία του θεσμού.
Ο Χάμιλτον ανήκει και επίσημα στη χρυσή λίστα των ρέκορντμαν του 21ου αιώνα.
Κοινωνική δράση που τον έφερε ένα βήμα πριν το τέλος
«Δεν έχω σκοπό να μοιάσω στους άλλους οδηγούς. Έχω σκοπό να είμαι ξεχωριστός με τον δικό μου τρόπο» τονίζει ο πρώτος στηνν ιστορία του αθλήματος μαύρος οδηγός που έχει φέρει αναταραχές στην Formula1 με την ενεργή κοινωνική δράση του.
Πράγματι, είναι από τους λίγους ή και ο μόνος στην ιστορία του αθλήματος που πήρε ενεργά θέση απέναντι στα κακώς κείμενα της κοινωνίας καταδεικνύοντας συμπεριφορές και αντιδρώντας έμπρακτα για κοινωνικά φαινόμενα.
Από μικρός προσπαθούσε να προστατεύει τις μικρότερες αδερφές του που λόγω χρώματος ήταν θύματα όπως και ο ίδιος μπούλινγκ στο σχολείο. Για το λόγο αυτό, όπως και ο ίδιος έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις του έμαθε καράτε και πολεμικές τέχνες ώστε να μπορεί να προστετεύει τον εαυτό του και τους αδύναμους από τους «νταήδες».
«Ξέρω το συναίσθημα του να μην χωράς πουθενά ή να μην είσαι αποδεκτός. Και ξέρω από πρώτο χέρι πως είναι να δέχεσαι μπούλινγκ, γιατί το βίωσα και εγώ ο ίδιος. Το καράτε με έμαθε πειθαρχία, σεβασμό και ανθρωπιά. Μου έδωσε την αυτοπεποίθηση να υψώνω το ανάστημά μου για όσους ήταν θύματα».
Η ανατροπή δεδομένων στην καριέρα του ήρθε πρόσφατα όταν αποφάσισε να εμφανισθεί πολλάκις σε Grand Prix φορώντας μπλούζες που υποστήριζαν το κίνημα Black Lives Matter. Αυτό εναντιωνόταν στους κανονισμούς της Formula1, διότι το άθλημα απείχε από τέτοια φαινόμενα και χρόνια τώρα επέλεγε να αποστασιοποιείται από τέτοιες δράσεις.
Ο Χάμιλτον αποφάσισε πως αυτό έπρεπε να αλλάξει και ύψωσε το ανάστημά του και σε αυτό.
Το αποτέλεσμα ήταν να κινδυνεύει να αποκλειστεί από το θεσμό διότι η πράξη του αντέβαινε τους κανόνες.
«Δεν με έχουν σταματήσει τόσα χρόνια οι κανονισμοί. Ο κόσμος λέει διαρκώς πως το άθλημα δεν παίρνει θέση για τα γεγονότα στην πολιτική, αλλά, όταν μιλάμε για ανθρώπινα δικαιώματα είναι κάτι που δεν είναι διαπραγματεύσιμο. Πρέπει και εμείς να τα προωθούμε και να τα υποστηρίζουμε. Έχουμε ένα ευρύ φάσμα ατόμων που παρακολουθούν το άθλημα από διαφορετικά κοινωνικά υπόβαθρα και πολιτισμούς και οφείλουμε να περνάμε θετικά μηνύματα προς αυτούς, ειδικά σε ό,τι αφορά την ισότητα», είχε ξεκαθαρίσει όταν ερωτήθηκε αν φοβάται για τον αποκλεισμό.
Απόλυτος και ανυπάκουος, και όμως, τόσο επιτυχημένος αντιπροσωπεύει μια αντίθεση στην προσωπικότητα του που ακόμη και σήμερα μετά το ρεκόρ του τον κάνει να διακρίνεται από τους υπόλοιπους πιλότους που πέρασαν και αυτούς που θα έρθουν στην Formula1.