Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε στη Σαουδική Αραβία τη νίκη από τον Σαρλ Λεκλέρ, σε έναν αγώνα που κρίθηκε με διαφορά μισού δευτερολέπτου – και ο Ματία Μπινότο, αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, εξήγησε ότι μικρές λεπτομέρειες στο στήσιμο των μονοθεσίων, όπως της Τζέντα, θα κρίνουν από εδώ και στο εξής τις νίκες στα επερχόμενα GP της Formula 1.
Στη Τζέντα η Ferrari επέλεξε να ρυθμίσει την F1-75 για λίγο περισσότερη παραγωγή άντωσης (κάθετης αεροδυναμικής πίεσης, σε ελεύθερη απόδοση) και αυτό της έδινε καλύτερη πρόσφυση στις αργές και μέσες στροφές. Η Red Bull Racing επέλεξε να μειώσει λίγο την άντωση στην RB18 του Φερστάπεν και έτσι ήταν ταχύτερη στις γρήγορες στροφές και στις ευθείες.
«Είδαμε ότι ο Μαξ είχε ρυθμίσεις υψηλότερης άντωσης το Σάββατο, και έπειτα την περιόρισε», εξήγησε ο Ιταλός. “Εμείς αποφασίσαμε να διατηρήσουμε λίγο υψηλότερα επίπεδα άντωσης, διότι πιστεύαμε ότι αυτό ήταν σημαντικό για τη διαχείριση της φθοράς των ελαστικών.
Όμως, στη διάρκεια του αγώνα η φθορά (σ.σ.: της σκληρής γόμας, μετά τα pit-stops) ήταν πολύ μικρότερη. Βλέπω, λοιπόν, ότι η επιλογή της (Red Bull) χρειάζεται κάποια ανάλυση από την πλευρά μας. Αλλά, γενικώς, είναι πάντοτε ένας συμβιβασμός αυτός. Και οι δύο επιλογές ήταν καλές. Και ήταν οι λεπτομέρειες αυτές που έκριναν τη νίκη στο τέλος», συμπλήρωσε.
Η τοποθέτηση του Χόρνερ:
Ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, επιβεβαίωσε πως “σίγουρα ήρθαμε εδώ με την απόφαση να έχουμε λίγο λιγότερη άντωση, και αυτό απέδωσε”, αλλά ο νικητής του αγώνα Μαξ Φερστάπεν στάθηκε περισσότερο στο θέμα των ελαστικών – που έτσι κι αλλιώς επηρεάζονται και αυτά από τη λιγότερη ή περισσότερη άντωση.
«Δεν αισθανόμουν και τόσο χαρούμενος με τη μέση γόμα. Κάθε φορά που πλησίαζες το μπροστινό αυτοκίνητο, τα ελαστικά δεν απέδιδαν. Ήταν εκνευριστικό να κάθομαι και να περιμένω το πιτ-στοπ, αλλά όταν βάλαμε τα σκληρά ελαστικά είχα πολύ καλύτερη αίσθηση», είπε ο Ολλανδός.
Η εξέλιξη της Ferrari F1-75
Πέραν των λεπτομερειών στη στήσιμο που θα κρίνουν τις μάχες της Ferrari με τη RB φέτος, πολλά θα εξαρτηθούν και από την εξέλιξη των φετινών μονοθεσίων. Αυτή είναι μια δύσκολη εξίσωση. Οι ομάδες πρέπει να μην ξεπεράσουν και το όριο προϋπολογισμού (budget cap) που βρίσκεται φέτος στα 140 εκατ. δολάρια . Συνεπώς πρέπει με προσοχή να επιλέξουν πότε θα κάνουν αναβαθμίσεις στα αυτοκίνητά τους.
Η Ferrari F1-75 έχει παραμείνει σχεδόν αναλλοίωτη από τη μέρα παρουσίασής της, ενώ αντίθετα η Red Bull RB18 δέχθηκε ήδη την πρώτη της αναβάθμιση, κατά την τελευταία ημέρα των χειμερικών δοκιμών στο Μπαχρέιν.
Μιλώντας για το πλάνο εξέλιξης της F1-75, σε ερώτηση πότε θα είναι έτοιμη μια αναβάθμισή της, ο Μπινότο εξήγησε:
«Το θέμα δεν είναι μόνο πότε θα είμαστε έτοιμοι. Υφίσταται και το ζήτημα του ορίου προϋπολογισμού και της προσπάθειας να μην ξοδέψουμε όσα έχουμε στους πρώτους αγώνες. Συνεπώς, δεν περιμένουμε σημαντικές αναβαθμίσεις για τον επόμενη αγώνα, της Μελβούρνης . Όταν μπορέσουμε να φέρουμε κάτι καινούριο, θα το κάνουμε».
Για να μαθαίνετε πάντα πρώτοι την αθλητική επικαιρότητα, ακολουθήστε μας
στη σελίδα μας στο Facebook, στο Twitter, στο Instagram, στο Youtube, στο TikTok