Αναβαθμίζεται η εμπειρία μετακίνησης του επιβατικού κοινού στο Μετρό με τους «έξυπνους» συρμούς, που θα ενσωματώνουν υψηλής τεχνολογίας συστήματα.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι προεργασίες για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό, το πρώτο τμήμα της οποίας θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή και αναμένεται να είναι έτοιμο το 2029. Η ολοκλήρωση του έργου θα σηματοδοτήσει τα εγκαίνια μίας νέας εποχής για τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, εισάγοντας σύγχρονα συστήματα και τεχνολογίες.
Συγκεκριμένα πρόκειται για 20 αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό (driverless) που θα είναι εξοπλισμένοι με hi-tech συστήματα, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών.
Συρμοί χωρίς οδηγό στο μετρό
Ήδη, μάλιστα, έχουν γίνει αναφορές για «έξυπνους» συρμούς που -μεταξύ άλλων- θα υπολογίζουν την πληρότητα του κάθε βαγονιού, την ίδια ώρα που θα ενσωματώνουν ως στάνταρ κλιματισμό, αλλά και οθόνες αναπαραγωγής μηνυμάτων και βίντεο για την έγκαιρη και απρόσκοπτη ενημέρωση του επιβατικού κοινού.
Η λειτουργία των συρμών θα ελέγχεται από ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), με προοπτική να επωμιστεί τον έλεγχο λειτουργίας των γραμμών 1,2,3 αλλά και τις μελλοντικές αυτόματες νέες αυτόματες νέες γραμμές, καθώς και το Τραμ. Το νέο ΚΕΛ θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα μετακινούνται από το Γουδή στην Κυψέλη – και το αντίστροφο σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά. Οι χρόνοι, αναλυτικότερα:
– Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
– Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά
– Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά