RADIO

live radio icon

ΤΩΡΑ:  

overfm.gr | Ελλάδα | Οι «χορηγοί», η βενζίνη και οι βολικές διοικήσεις

Τι κι αν η τιμή της βενζίνης έχει εκτιναχθεί; Η ΕΟΚ βρήκε τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος. Ας είναι καλά οι χορηγοί κι οι πρόθυμοι. Γράφει ο Γιώργος Κογκαλίδης.

Για κάθε πρόβλημα υπάρχει (τουλάχιστον) μία λύση. Κι αν για όλους εμάς η αύξηση της τιμής της βενζίνης είναι πρόβλημα, για την ΕΟΚ όχι. Ας είναι καλά οι χορηγοί. Κι επειδή δεν είναι εύκολο να βρίσκεις πάντα μια μεγάλη εταιρία, υπάρχουν πολλοί μικροί… «χορηγοί». Δεν το διάλεξαν, αλλά έγιναν. Βοήθησαν (είναι αλήθεια) οι πρόθυμοι. Οι χρήσιμοι, που ήρθαν από το χθες, από την εποχή Βασιλακόπουλου.

Πάμε να κάνουμε μικρές μαθηματικές πράξεις. Οι διαιτητές των εθνικών κατηγοριών είναι χορηγοί της ΕΟΚ. Γιατί; Ας υποθέσουμε ότι ένας Αθηναίος διαιτητής πρέπει να σφυρίξει στην Πάτρα, ή το αντίθετο. Σύμφωνα με το Google Maps η απόσταση είναι 422 χλμ. Τα διόδια (από και προς) είναι 11.80 ευρώ, άρα στο σύνολο για να πας και να γυρίσεις είναι 23.60.

Τα οδοιπορικά που παίρνουν οι διαιτητές είναι 65 ευρώ. Αν αφαιρέσουμε τα διόδια, μένουν 41.4 ευρώ για βενζίνη. Ο αρχικός υπολογισμός είναι για 0.15 ευρώ το χιλιόμετρο, αλλά -αφαιρώντας τα χρήματα των διοδίων- η πραγματική αποζημίωση είναι 0.1, ήτοι 10 ευρώ τα 100 χλμ.

Όταν η βενζίνη έχει κοντά στα δύο ευρώ, σημαίνει ότι οι διαιτητές παίρνουν 5 ευρώ για τα 100 χλμ. Αν υπάρχει αυτοκίνητο, που καίει κάτω από 7 λίτρα τα 100 χλμ. να το συζητήσουμε. Το αγοράζω… χθες.

Στην πραγματικότητα, ο διαιτητής πληρώνει (στην καλύτερη περίπτωση) 14 ευρώ τα 100 χλμ. Κάθε 100 χλμ., δηλαδή, βάζει 4 ευρώ από την τσέπη του. Χωρίς να προσθέτουμε τη φθορά του αυτοκινήτου, τα χιλιόμετρα που επιβαρύνεται, σέρβις, λάδια, κτλ. Πείτε μου ότι οι «γκρίζοι» δεν είναι χορηγοί.

Αθήναζε, τον κουμπαρά σου τίναζε

Στην Α’ ΕΣΚΑ κι Α’ ΕΣΚΑΝΑ τα οδοιπορικά είναι 15 ευρώ. Με μέσο όρο 20 χιλιόμετρα (10 να πάει, 10 να γυρίσει) στην καλύτερη περίπτωση, γιατί υπάρχουν και μακρινές αποστάσεις, η βενζίνη κοστίζει 3-4 ευρώ. Δίχως διόδια στην Αττική οδό ο υπολογισμός.

Αυτό το ποσό είχε οριστεί το 2012-’13, αν δεν κάνω λάθος. Τότε η βενζίνη είχε 1.2 ευρώ, τώρα σχεδόν διπλασιάστηκε. Οι διαιτητές γίνονται χορηγοί, γιατί τα συνδικαλιστικά τους όργανα σωπαίνουν. Το ίδιο και στη Θεσσαλονίκη. Αλλά μπορούν να κάνουν διαφορετικά. Ο Μάνος Τσόλακος (Αθήνα), ο Κώστας Πουρσανίδης (Θεσσαλονίκη) κι η Χρύσα Γαρίνη (Πειραιάς) είναι εκτός από πρόεδροι κι ενεργοί διαιτητές.

Την ίδια στιγμή η κατάσταση είναι χειρότερη για τους Κριτές. Στην Αθήνα για την Α’ κατηγορία λαμβάνουν 12 ευρώ, για τις υπόλοιπες 8 ευρώ. Άλλοι χορηγοί τής ΕΟΚ. Βεβαίως, η πρόεδρος Τάνια Μερίκα είναι… παντός καιρού. Δίπλα στον Βασιλακόπουλο, δίπλα και στον Λιόλιο. Γιατί συμβούλους αλλάζεις, αλλά δυνάμει χορηγούς ποτέ.

Κανείς δεν μιλάει. Οι διαιτητές κι οι Κριτές φοβούνται ότι θα ξεχάσουν τι θα πει ορισμός. Οι πρόεδροι δεν τα βάζουν με τον Πρόεδρο. Α, κι από το web radio της ΕΟΚ μην περιμένετε να ακούσετε κάτι επί του θέματος. Δεν φτιάχτηκε γι’ αυτό, άλλωστε. Ούτε από την ηλεκτρονική εφημερίδα της ΕΟΚ…

Αντί επιλόγου: Δεν ξέρω πόσο καλύτερος θα είναι στο να βρει έσοδα και πόρους ο Λιόλιος, σε σχέση με τον Βασιλακόπουλο. Στο να… περιορίζει έξοδα (sic) είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα.


vstore.gr overfm
vstore workstation



PLANET SPORTS