«… Και το Όσκαρ σκηνοθεσίας πηγαίνει στον…»! Κάπως έτσι θα αναγγέλλονταν το όνομα του Γιώργου Μπαρτζώκα, αν υπήρχαν Όσκαρ στο μπάσκετ. Γιατί ο Ολυμπιακός σάρωσε χθες τα… χρυσά αγαλματίδια. Σκηνοθεσίας, καλύτερης ταινίας, πρώτου και δεύτερου αντρικού ρόλου, πρωτότυπου σεναρίου. Όλα δικά του, στην πιο λαμπρή βραδιά στο Μόναχο.
Το πιο… πρωτότυπο σενάριο το είδαμε να εκτυλίσσεται κόντρα στην Μπάγερν. Μια ομάδα, που από την αρχή της σεζόν ξεκινά από την άμυνα, εμφανίζεται αίφνης έχουσα επιθετική φιλοσοφία και παίρνει αυτό που θέλει, αγγίζοντας τους 100 πόντους. Το λες κι έκπληξη. Ειδικά από τη στιγμή που η άμυνα ήταν στο μεγαλύτερο διάστημα δυσλειτουργική, δίχως αυτό να επηρεάσει τη συνολική της παρουσία. Ο Ολυμπιακός τα κατάφερε με… κόντρα ρόλο.
Πέρα από τη νίκη ήταν κι απολαυστικό το θέαμα. Τα είχε όλα. Σασπένς μέχρι το τέλος, φινάλε που δύσκολα μπορούσες να προβλέψεις. Αυνατές σκηνές, όμορφα καλάθια, αλλά και χαρακτήρες. Όπως για παράδειγμα ο Τάιλερ Ντόρσεϊ, που ΔΕΝ ήταν ο MVP, πήρε όμως το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου. Ο «μπόμπερ» του Ολυμπιακού… έκαψε το σενάριο του Τρινκιέρι.
Σταθερή αξία, ανεκτίμητη
Πολυτιμότερος παίκτης του Ολυμπιακού ήταν ο Σλούκας. Κι ας πήρε το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου. Με πόντους χρυσάφι, έκανε ευτυχισμένους τους συμπαίκτες του και τέλειωσε τον αγώνα «διπλός» (στατιστικά).
Σταθερή αξία, ανεκτίμητη ο διεθνής πόιντ γκαρντ. Πιο ηγέτης από ποτέ. Και πιο ήρεμος από ποτέ, παρότι είναι ο μίστερ Ζεν της ομάδας. Πώς είναι ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης; Καμία σχέση. Μόνο που κι αυτός είχε ξεχωριστό ρόλο στην ταινία. «Αόρατος» τον τελευταίο καιρό, βγήκε από το πηγάδι, που μόνος του είχε πέσει. Επανεμφανίστηκε κι έκανε θόρυβο. Από τους συντελεστές της επιτυχίας.
Όσκαρ σκηνοθεσίας παίρνει ο Γιώργος Μπαρτζώκας. Ο κόουτς έφτιαξε ένα πλάνο και το πήγε ως το τέλος. Το δικό του σενάριο θέλει όσους έχουν ρυθμό να παίζουν στις πιο… δραματικές σκηνές του έργου. Τι κι αν ο Ντόρσεϊ ήταν «καυτός». Τι κι αν ο Φαλ γέμιζε τη ρακέτα. Από τη στιγμή που ανταποκρίθηκαν Λάρε και Μάρτιν, δεν άλλαξε τους πρωταγωνιστές στο τέλος.
Το να πιστεύει στο «καστ» ο σκηνοθέτης, είναι μεγάλη υπόθεση. Ο Ολυμπιακός δεν πήρε τη μεγαλύτερη νίκη της χρονιάς. Πήρε τη σπουδαιότερη. Θα φανεί στην πορεία. Παραμένει σε τροχιά τετράδας. Έχει 2-0 Αρμάνι και Μπάγερν, άρα νιώθει ήρεμος στην τοποθεσία «πολλαπλή ισοβαθμία». Κυρίως, όμως, πείθει με την εικόνα του. Ακόμα κι όταν δεν ανεβαίνει στη σκηνή το έργο «της αμύνης τα παιδιά»…