Ο Κρίστοφερ Γκαλτίε μετάνιωσε για αυτά που είπε σχετικά με το σχόλιο «γιοτ με άμμο», ζητάει ταπεινά συγνώμη λέγοντας ότι είπε ένα «κακόγουστο αστείο»
Ο τεχνικός της Παρί, σε ερώτηση δημοσιογράφου, είπε «γιοτ με άμμο» όταν η ομάδα του Παρισιού κάνει ταξίδια με προσωπικό τζετ, αναγνωρίζει το λάθος του ως ένα «κακόγουστο αστείο» και ζητάει συγνώμη.
Μετά και τον αγώνα της Παρί με τη Γιουβέντους για την πρεμιέρα του 8ου ομίλου του Τσάμπιονς Λιγκ, βρήκε νικητές τους Γάλλους με 2-1 (6΄,22΄ Μπαπέ – 53΄ ΜακΚένι), με τον Γκαλτιέ να σηκώνει διαμάχη σε ερώτησή δημοσιογράφου όταν αναφέρθηκε σε θέμα οικολογικό. Ο τεχνικός της Παρί είπε στο Canal +: «Πιστέψτε με, ανησυχώ για τα κλιματικά προβλήματα, του πλανήτη μας, γνωρίζω την ευθύνη που έχουμε (…). Δεν είμαστε πάνω από το έδαφος, είμαστε πολύ διαυγείς, είναι απλώς ένα αστείο που έρχεται τη λάθος στιγμή, το οποίο είναι κακόγουστο, και το μετανιώνω. »
Ο δημοσιογράφος ρώτησε, γιατί η ομάδα δεν χρησιμοποιεί τρένο η λεωφορείο ως μια οικολογική λύση με τον Γκαλτιέ να δηλώνει: «Σήμερα το πρωί, συζητήσαμε με την εταιρεία με την οποία ταξιδεύουμε για να μάθουμε αν δεν θα μπορούσαμε να ταξιδέψουμε με γιοτ με άμμο», σε ειρωνικό τόνο ο Γάλλος κόουτς.
Δήλωσε η πρωθυπουργός Ελίζαμπεθ Μπορν «Νομίζω ότι είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουν [οι ποδοσφαιριστές] σε τι κόσμο βρισκόμαστε, να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχει μια κλιματική κρίση που δεν είναι πλέον υπόθεση για το αύριο, αλλά είναι πραγματικότητα. τώρα ».
«Πραγματικά προσκαλώ την PSG να ασχοληθεί με αυτό το θέμα πολύ σοβαρά, γιατί οι Γάλλοι δεν θα καταλάβαιναν ότι κάποιοι θεωρούν τους εαυτούς τους πάνω από την υπερθέρμανση του πλανήτη» , επεσήμανε η υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης, Agnès Pannier-Runacher.
Ο σύλλογος συζητά, ας το κάνουν αυτοί που το φροντίζουν». Δεν χρειάζεται να ανησυχούμε, αν είναι για το καλό της οικολογίας, έχουμε ήδη πάρει το τρένο, στην Ιαπωνία, σε επιλογή. Αν είναι καλύτερο για τον πλανήτη, θα το κάνουμε. » είπε ο Βραζιλιάνος αμυντικός της PSG Μαρκίνιος το βράδυ της Τρίτης.
Για το ταξίδι του στη Νάντ την Παρασκευή, ο σύλλογος τόνισε την αργοπορία και την αδυναμία διασφάλισης της επιστροφής με τρένο για να δικαιολογήσει την επιλογή του αεροπλάνου.
Σύμφωνα με μελέτη της Professional Football League (LFP), από όλους τους αγώνες της Ligue 1 και της Ligue 2 τη σεζόν 2019-2020, το 65% των ταξιδιών της ομάδας έγιναν με αεροπλάνο, το 31% με λεωφορείο και το 4% με τρένο.
Στα κύρια ξένα πρωταθλήματα, σε Ιταλία, Ισπανία και Γερμανία, η χρήση του τρένου δεν είναι σπάνια. Στην Αγγλία, με επτά συλλόγους στο Λονδίνο –πάνω από το ένα τρίτο του πρωταθλήματος– τα ταξίδια είναι μικρότερα, και ακόμη και οι σύλλογοι του Μάντσεστερ, ή ακόμα και της Λίβερπουλ, δεν διστάζουν να ναυλώσουν τρένα για να πάνε στην πρωτεύουσα. Ωστόσο, τον Οκτώβριο του 2021, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είχε καρφωθεί επειδή είχε πάρει το αεροπλάνο για το Λέστερ, που βρίσκεται 160 χιλιόμετρα οδικώς, μια πτήση… δέκα λεπτών.
Η Greenpeace ανέβασε ναι φωτογραφία στα social media παραθέτοντας το σχόλιο του Γκαλτιέ σχετικά με το «γιοτ με άμμο».