Ομάδες και οδηγοί της Φόρμουλα Ένα μετρούν αντίστροφα για το βρετανικό γκραν πρι, το οποίο είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί το διάστημα 16-18 Ιουλίου στην πίστα του Σίλβερστοουν.
Ο αγώνας αυτός είναι ο δέκατος στο φετινό πρωτάθλημα, ωστόσο έχει ξεχωριστή σημασία, καθώς σε αυτόν θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά ο αγώνας σπριντ (F1 Sprint ή Sprint Qualifying), από τον οποίο θα κριθεί η σειρά εκκίνησης στο κυριακάτικο γκραν πρι. Σχεδιασμένος να προσφέρει περισσότερη… δράση και θέαμα, ο αγώνας σπριντ είναι ένας αγώνας άνω των 100 χιλιομέτρων (σ.σ. στην περίπτωση του Σίλβερστοουν διαρκεί 17 γύρους) που «κρατάει» περίπου 25-30 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να «τρέχουν» από την αρχή έως το τέλος χωρίς να είναι αναγκαίο να κάνουν πιτ-στοπ, ενώ οι πρώτοι τρεις του αγώνα σπριντ βαθμολογούνται: ο πρώτος παίρνει τρεις βαθμούς, ο δεύτερος δύο και ο τρίτος έναν. Δεν θα υπάρξει τελετή στο βάθρο, καθώς αυτή η τιμή θα παραμείνει προνόμιο των πρώτων τριών οδηγών στο κυριακάτικο γκραν πρι, ωστόσο θα υπάρξει μια ξεχωριστή παρουσίαση για την πρώτη τριάδα μετά το τέλος του αγώνα σπριντ. Η σειρά τερματισμού στον αγώνα σπριντ θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης για το κυριακάτικο γκραν πρι, του οποίου δεν αλλάζει ο τρόπος διεξαγωγής.
Τα… παραδοσιακά χρονομετρημένα δοκιμαστικά, τα οποία χωρίζονται σε τρία μέρη (Q1, Q2 και Q3) και έχουν προσφέρει πολύ θέαμα και… δράμα τα τελευταία χρόνια, παραμένουν στο πρόγραμμα για το βρετανικό γκραν πρι, αλλά μετατίθενται για την Παρασκευή, της οποίας θα αποτελέσουν το «αποκορύφωμα», καθώς θα κρίνουν τη σειρά εκκίνησης στον αγώνα σπριντ. Επίσης, θα διεξαχθούν αργότερα μέσα στην ημέρα, προκειμένου να είναι πιο εύκολο να τα παρακολουθήσουν οι φίλαθλοι της Φόρμουλα Ένα που εργάζονται. Για τα συγκεκριμένα δοκιμαστικά αλλάζουν οι κανόνες που ισχύουν για τα ελαστικά, καθώς επιτρέπεται μόνο η χρήση της μαλακής γόμας. Ως αποτέλεσμα, ομάδες και οδηγοί είναι ελεύθεροι να εκκινήσουν στον κυριακάτικο αγώνα με τη γόμα της επιλογής τους και όχι, όπως συμβαίνει στα… συνηθισμένα γκραν πρι, με το ελαστικό, με το οποίο προκρίνονται από το Q2.
Εξαιτίας της αλλαγής στο format του αγώνα, θα διεξαχθούν δύο περίοδοι ελεύθερων δοκιμαστικών στη διάρκεια του τριημέρου, με την κάθε μια εξ αυτών να διαρκεί μια ώρα. Η πρώτη (FP1) θα λάβει χώρα το απόγευμα της Παρασκευής, με τις ομάδες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν δύο από τα 12 σετ ελαστικών που έχουν στη διάθεσή τους για το τριήμερο (σ.σ. παίρνουν ένα σετ λιγότερο, επειδή είναι συνολικά μειωμένη η απόσταση που θα διανύσουν στη διάρκεια του τριημέρου), εκτός από τα σετ που πρέπει να βάλουν στην… άκρη για τα δοκιμαστικά (πέντε σετ μαλακής γόμας) και τον αγώνα της Κυριακής (δύο σετ ελαστικών, ελεύθερης επιλογής). Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών (FP2) οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα σετ ελαστικών, δικής τους επιλογής.
Εάν το FP1 ή τα δοκιμαστικά της Παρασκευής διεξαχθούν υπό βροχή, οι ομάδες θα πάρουν ένα επιπλέον σετ ενδιάμεσων ελαστικών, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να επιστρέψουν ένα χρησιμοποιημένο σετ πριν από τον αγώνα σπριντ. Εάν ο αγώνας σπριντ διεξαχθεί υπό βροχή, οι ομάδες μπορούν στη συνέχεια να επιστρέψουν ένα σετ χρησιμοποιημένων ή ενδιάμεσων ελαστικών, προκειμένου να το αντικαταστήσουν με ένα καινούριο σετ.
Υπενθυμίζεται ότι το Sprint Qualifying είναι ένα format που θα διεξαχθεί σε συνολικά τρία γκραν πρι της Φόρμουλα Ένα μέσα στο 2021. Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί ποιοι θα είναι οι άλλοι δύο αγώνες, ωστόσο θεωρείται ότι «φαβορί» για τη μια θέση είναι η πίστα της Μόντσα, τα χαρακτηριστικά της οποίας προσφέρουν στο Sprint Qualifying τη δυνατότητα να «λάμψει».
Το πρόγραμμα του τριημέρου για το βρετανικό γκραν πρι (σε ώρες Ελλάδας) έχει ως εξής: