Τα θύματα δεν ξέρουν σε ποιον να μιλήσουν, σε ποιον να απευθυνθούν, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν στα ΜΜΕ, και, εάν μπορούν, στα δικαστήρια, είπε η κ. Μπεκατώρου. Επισήμανε μάλιστα ότι, ειδικά για τα ανήλικα παιδιά, είναι πολύ δύσκολο να βρουν εκείνη τη δομή ή το άτομο στο οποίο μπορούν να απευθυνθούν, όταν μάλιστα οι ομοσπονδίες δεν έχουν υλοποιήσει τον σχετικό κώδικα (ακεραιότητας).
«Άμεσα, θα πρέπει να είναι υποχρεωτικό στους συλλόγους, να υπάρχει ένα άτομο αναφοράς, που να είναι εξειδικευμένο και στο οποίο θα μπορούν τα θύματα να απευθυνθούν. Θα πρέπει να είναι ένα άτομο που να έχει οικειότητα (με τους αθλητές) και να μπορούν να το εμπιστευτούν», επισήμανε η κ. Μπεκατώρου.
Ο παριστάμενος υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης είπε ότι «σπάσαμε το απόστημα (της σεξουαλικής κακοποίησης στον αθλητισμό) αλλά δεν το εξαφανίσαμε». Αφού αναφέρθηκε σε μια σειρά μέτρων που υλοποιούνται αυτό το διάστημα, και αναμένονται να ολοκληρωθούν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, όπως η τοποθέτηση ψυχολόγων στις αθλητικές ομοσπονδίες, είπε: «Εάν κάποιος νιώθει ότι έχει πέσει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης, μπορεί να απευθυνθεί είτε στη γραμμή ΣΟΣ 15900 είτε στον αθλητικό εισαγγελέα». Επιπροσθέτως, σημείωσε, ο καθένας θα μπορεί να γνωρίζει και το πλαίσιο των δικαιωμάτων και υποχρεώσεών του, «όταν αναρτηθούν υποχρεωτικά, στις ιστοσελίδες των ομοσπονδιών, οι κώδικες ακεραιότητας».
Ο κ. Αυγενάκης αναφέρθηκε επίσης και στη δημιουργία του μητρώου προπονητών ως μια «απολύτως αναγκαία διαδικασία, για να ξέρουμε σε ποιους εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας». Όπως σημείωσε, τις επόμενες ημέρες οι προπονητές θα μπορούν να επικαιροποιούν τα στοιχεία τους στη σχετική βάση δεδομένων, η οποία «θα είναι προσβάσιμη σε όλους, γονείς, διοικητικούς παράγοντες, χορηγούς, αθλητές και όποιον θέλει να μάθει εάν ο κύριος ή η κυρία αυτή είναι όντως προπονητής, εάν έχει αποφοιτήσει και από πού».
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή είπε ότι αποτελεί προτεραιότητα η επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την πληρέστερη αντιμετώπιση ανάλογων φαινομένων. Όπως είπε, «ενισχύουμε τα σχολεία μας με τη δημιουργία 2.700 θέσεων για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς με τη θέσπιση του συμβούλου σχολικής ζωής και τον διαρκή σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων ενημέρωσης από κοινού με άλλους οργανισμούς και φορείς. Επίσης, η κ. Μακρή αναφέρθηκε σε στοιχεία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με βάση τα οποία, ενεγράφησαν 42.242 εκπαιδευτικοί για επιμόρφωση κατά το διάστημα 30 Μαΐου έως 30 Ιουνίου 2021, και ότι τα παρακολουθούν ήδη 25.061 εκπαιδευτικοί.