Η αλήθεια είναι πως για το 80% των ζημιών σε ένα αυτοκίνητο ευθύνεται αποκλειστικά ο οδηγός. Απροσεξίες και βιασύνη λόγω καθημερινότητας, μας κάνουν να ξεχνάμε τα βασικά. Δες και εσύ πόσα από αυτά κάνεις…
1ο λάθος: Κάνεις service όποτε θεωρείς εσύ ότι χρειάζεται γιατί «ξέρεις» το αμάξι σου: Δυστυχώς το αυτοκίνητο δεν ακολουθεί το δικό σου πρόγραμμα ούτε τα κέφια σου. Είναι φτιαγμένο με μαθηματική ακρίβεια να ζητάει συγκεκριμένα πράγματα σε συγκεκριμένες περιόδους, ώστε να λειτουργεί στο 100% των δυνατοτήτων του. Μην περιμένεις να σου κάνει «κόλπα» για να καταλάβεις ότι θέλει κάτι επιδιόρθωση. Τότε θα είναι αργά.
2ο λάθος: Καβαλάς πεζοδρόμια και το φορτώνεις σαν κάρο: Μπορεί πλέον το αυτοκίνητο να θεωρείται πολυεργαλείο και για όλες τις δουλειές, όμως δεν είναι. Δεν είναι φτιαγμένο να ανεβαίνει τα πεζοδρόμια, να φορτώνεται σε μικρές μετακομίσεις μέχρι να τερματίζει η ανάρτηση, ή να κουβαλάει 2 τόνους. Όλα αυτά, του μειώνουν χρόνια ζωής.
3ο λάθος: Βάζεις την όπισθεν χωρίς να έχει ακινητοποιηθεί πλήρως το αμάξι: Ναι, ξέρουμε ότι βιάζεσαι και ότι το παρκάρισμα είναι μία ακόμα υποχρέωση. Όμως κάνε υπομονή 1 δευτερόλεπτο, να πέσουν εντελώς οι στροφές του κινητήρα πριν βάλεις την όπισθεν, καθώς σε αντίθετη περίπτωση μειώνεις δραματικά την αντοχή του δίσκο πλατώ.
4ο λάθος: Έχεις μανία με τον συμπλέκτη: Φοβάσαι μην σου σβήσει ή πριν τη στροφή δεν έχεις αποφασίσει τι ταχύτητα χρειάζεσαι και έχεις πατημένο το συμπλέκτη; Θα οδηγηθείς με μαθηματική ακρίβεια στο συνεργείο. Όπως και όταν περιμένουν στο φανάρι, η επαφή του ποδιού μας με το πεντάλ του συμπλέκτη, είναι όσο μικρότερη χρονικά γίνεται. Νόμος.
5ο λάθος: Πατάς ξερόγκαζα με κρύο κινητήρα και κάνεις χειροφρενιές; Φέρσου στον κινητήρα αλλά και στο αμάξι σου με ευγένεια και θα στο ανταποδώσει. Η νευρική οδήγηση, τα ξερόγκαζα όταν τα λάδια δεν έχουν πιάσει σωστή θερμοκρασία αλλά και τα χειρόφρενα, δημιουργούν σταδιακά μεγάλες βλάβες στο σύνολο του κινητήρα τις οποίες δεν θα τις δεις επί τόπου, αλλά σε κάνα 2 μήνες όταν θα σου έρθει η λυπητερή.
Πηγή: motori