Τους βλέπουν να ξεσηκώνονται και αντιδρούν. Είναι όντως ύβρις; Είναι όντως έλλειψη παιδείας; Γράφει ο Σταύρος Ιωακείμ
Διανύουμε αισίως τον δεύτερο χρόνο της, ίσως πιο σοβαρής και πιο επώδυνης, κρίσης των τελευταίων ετών. Ακόμα και την περίοδο της οικονομικής κρίσης, την προηγούμενη δεκαετία, τα πράγματα στον κόσμο ήταν πολύ καλύτερα. Ακόμα και όσον αφορά την ψυχολογία.
Πλέον έχουμε πάψει να βλέπουμε το χαμόγελο στο πρόσωπο των ανθρώπων και δεν ευθύνεται η μάσκα για αυτό. Ευθύνεται η εξαθλίωση. Ευθύνεται ο εμπαιγμός. Ευθύνεται η κοροϊδία. Μία κοροϊδία, η οποία με το πέρασμα των ημερών και των μηνών, άρχισε να γίνεται εντονότερη και μάλιστα μπροστά στα μούτρα μας.
Νιώθω, ειδικά τον τελευταίο χρόνο, πως διανύουμε μία δεύτερη περίοδο δημοψηφίσματος. Μια χώρα χωρισμένη στα δύο. O απόλυτος διχασμός. Έναν διχασμό που η ίδια η κυβέρνηση τον έσπειρε και στα αποκαΐδια του χορεύει γιουκαλίλι.
Και μέσα σε όλα τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν οι πολίτες της Ελλάδας κυρίως τα τελευταία δύο χρόνια, ήρθαν και οι πυρκαγιές. Με άπνοια και κάηκαν τόσες εκτάσεις δάσους σε Αττική, Βόρεια Εύβοια κλπ. Φανταστείτε να είχαμε και τον αέρα που είχε στο Μάτι.
Μέσα στην αγανάκτηση και τον απόλυτο πόνο που βίωνε εκείνη την περίοδο του καλοκαιριού ο κόσμος, ακούστηκε και το γνωστό πλέον σε όλους μας, «Μητσοτάκη γαμ@@@σαι».
Κάποιοι βγήκαν να υπερασπιστούν τον «υπεράνθρωπο» της… καρδιάς μας, τον τύπο που στις πλάτες του βασανισμένου, από την πανδημία, λαού, παίρνει τις πιο ακατανόητες και τις πιο μη λογικές αποφάσεις που έχουν παρθεί ποτέ από Έλληνα Πρωθυπουργό, λέγοντας πως οι ύβρεις δεν είναι τρόπος πολιτικής αντιπαράθεσης.
Καταρχάς ποιος είπε ότι ο κόσμος αυτή την στιγμή θέλει να μπει στη διαδικασία να κάνει πολιτική αντιπαράθεση με το «Μητσοτάκη Γαμ@@@σαι»; Αν θέλουν να κάνουν πολιτική αντιπαράθεση υπάρχουν πολλοί να τρόποι να το κάνουν.
Ο κόσμος δεν έχει ανάγκη, ούτε τα πέντε λεπτά δημοσιότητας, τούτη την περίοδο, ειδικά, ούτε να μπει στη διαδικασία της πολιτικής αντιπαράθεσης. Να ακουστεί ζητά. Να ακουστεί η άποψη της ταλαιπωρημένης κοινωνίας, που είναι διαφορετική των υπολοίπων. Όταν οι απόψεις που συνάδουν με το Σύστημα περνούν κανονικά και οι αντίθετες κόβονται με χουντικές διαδικασίες, ο κόσμος θα αντιδράσει.
Τι είναι ύβρις τελικά;
Κι αν θέλετε να το πάρουμε διαφορετικά γιατί να θεωρείται ύβρις το Μητσοτάκη γαμ@@@σαι και να μην θεωρούνται ύβρεις οι αποφάσεις που παίρνει ο ίδιος και οι πολιτικοί του.
Γιατί να μην θεωρείται ύβρις το γεγονός ότι δύο χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας δεν έχει φτιάξει ακόμα το ΕΣΥ; Ελλιπέστατο υγειονομικό δυναμικό. Ελλιπέστατος υγειονομικός εξοπλισμός. Ελλιπέστατες ΜΕΘ.
Χρήματα ωστόσο υπήρχαν για να πάρουμε περισσότερους ιερείς και αστυνομικούς, πόσο μάλλον και περιπολικά.
Γιατί να μην θεωρείται ύβρις η φράση του κ. Βασιλακόπουλου να φυλακίζουμε αυτόν που νοσεί;
Γιατί να μην θεωρείται ύβρις ότι και καλά στο όνομα της μεταδοτικότητας, σπρώχνει στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους; Κυρίως της εστίασης, φτάνοντας στο αποκορύφωμα με την πλέον ακατανόητη απόφαση να κλείσει τη μουσική
Γιατί να μην θεωρείται ύβρις το γεγονός ότι δεν έχει εμφανιστεί ένας υπεύθυνος να καθησυχάσει και τον πλέον απαισιόδοξο ανεμβολίαστο πολίτη στο κατά πόσο προστατεύουν τα εν λόγω εμβόλια;
Γιατί να μην θεωρείται ύβρις η τρομολαγνεία;
Γιατί να μην θεωρείται ύβρις το ότι για να κάνεις ένα PCR θέλεις 50€, για ένα rapid θέλεις 10 και για self άλλα τρία ευρώ; Αν δεν έχεις χρήματα και έχεις κολλήσει δεν θα το μάθεις ποτέ.
Γιατί να μην θεωρείται ύβρις το γεγονός ότι οι «άρχοντες» της βιομηχανικής ζώνης έχουν το απόλυτο δικαίωμα, εν καιρό πανδημίας να διώξουν εργαζόμενους ή να τους εκμεταλλεύονται με όποιον τρόπο θέλουν;
Γιατί να μην θεωρείται ύβρις το γεγονός ότι σε καιρό πανδημίας έχουν πάρει όλα τα προϊόντα που μπορεί να χρησιμοποιεί το κάθε νοικοκυριό στην καθημερινότητά του, την ανιούσα στις τιμές;
Γιατί να μην θεωρούνται ύβρεις οι απίστευτες ανατιμήσεις στην ενέργεια και στο καύσιμο;
Όλα τα παραπάνω έχουν συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των εκατοντάδων νεκρών καθημερινά.
Κάποτε μετρούσαμε νεκρούς επειδή αντισταθήκαμε στον κατακτητή. Πλέον μετράμε νεκρούς από αντιλαϊκά μέτρα σε καιρούς ειρήνης.